Alla inlägg under januari 2010

Av Linda-li - 12 januari 2010 16:13

HITTADE EN NÅGRA ÅR GAMMAL FILM PÅ YOUTUBE, PÅ MIN LILLE POJKE, NÄR HAN FORTFARANDE BARA ÅKTE CYKEL(förutom cross på bana)! GRABBEN SOM HELST BARA ANVÄNDER SIG AV ETT HJUL PÅ SAKER SOM ÄR UTRUSTADE MED TVÅ.......

Av Linda-li - 12 januari 2010 16:06

Av Linda-li - 12 januari 2010 15:15

Härligt väder i dag också, inget man varit bortskämd med på slutet direkt...

I dag tömkörde jag Birger på volter, och han var så duktig att jag nästan blev förvånad  ! Arbetade riktigt bra med en fin eftergift i nacken!

Känner mig inte hundra fräsch än, men tycker att det känns så kul att ha kommit i gång igen, så att jag bara måste passa på att vara ute i stallet när jag är ledig och har vädrets makter med mig! Trodde själv inte att jag skulle få mitt intresse tillbaka, iaf inte så fort, hoppas att det håller i sig för det är så jäkla kul!

Ska be Matte ta några bilder på Bigge- bus när han är ledig, och sätta ut lite "bild-bevis" här på bloggen (om jag minns hur man gör för att överföra från kamera till dator   ), data- kunskaperna är ju som bekant bedrövliga....

En gång häst- biten........alltid häst- biten?

Av Linda-li - 11 januari 2010 12:54

Har nyss kommit in efter en kort ridtur på Birger.........true  ! Han lättade lite på det runda lilla arslet i dag, den lille rövaren:) Det var inget mycket så jag satt kvar, tack och lov. Det svåraste var att komma upp i sadeln då ingen var hemma och kunde hålla emot i den andra stigbygeln.......Bigge är ju nämligen väääldigt, låt oss nu kalla det välmående, så sadelläget är ju inte det allra bästa om man säger så........ja, jag skäms att jag har så fet häst då det är det värsta jag vet  ...

Fick ta en stol till hjälp så då gick det ju lite bättre.... Olustigt det här med stolar bredvid hästar som kan "dansa runt" lite, får dom stolen under magen eller liknande så åker man garanterat i backen i fall man hunnit upp. Till slut gick det i allafall och jag lyckades pricka stalldörs-öppningen precis, hahaha, inte ens hans mage tog i....

Jag red bara en liten stund då hästen är oriden, och otränad, och tjock som en tunna. Tänkte tömköra honom i morgon och köra framför vagn senare i veckan, bäst att röra på honom genom olika alternativ. Han har ju uppenbara problem med sin mun och trivs inte med något bett riktigt, men jag tänkte bara ha tungbandet när jag kör, kanske är det mycket orutin som gör att han håller på som han gör  .

Vi ser nog ut som två flodhästar, jag och Bigge, men det känns jävligt roligt att jag börjat rida in honom på riktigt(?), så att han får en uppgift här i livet fastän han troligast aldrig blir en travhäst. Lite trist, speciellt när han är den ende i syskonskaran som inte sprungit på ovalen och tjänat pengar. Har iaf bestämt mig för att bjussa honom på ett bra hästliv, för det är han värd!   

Mvh flodis:)


Av Linda-li - 10 januari 2010 10:41

Jag är jätte- förkyld och har haft feber till och från, tycker synd om mig själv:)

Jobbade i går kväll och jag blev helt slut fastän det "flöt på" fint......

Något varmare ute, bara - 14 grader här nu, och hade jag varit fräsch hade jag tagit mig en sväng på Bigge, men jag jobbar i kväll också och måste spara krafterna till dess. Trist när man känner sig sugen att sätta i gång den lille krigaren på allvar, var så länge sen jag kände mig sugen........har ju haft en lång "down- period" när det gäller hästeriet vilket jag aldrig haft förrut........

Skönt beslut att lägga "trav- skorna" på hyllan, var nog enda sättet att få viljan tillbaka. Trav är underbart roligt, men motståndet är hårdare än någonsin och man måste vara beredd att kassera och byta ut hästar så fort det visar sig att de inte håller måttet, något jag inte klarar..... En annan sak om man hade hundra loppor att köpa häst för, då hade man nog kunnat få tag på en tävlingshäst att ha roligt med lääänge. Nu har jag inga loppor alls, typ, och vill inte skiljas från fler pållar, så beslutet är det enda rätta. Kanske känns det annorlunda framöver, men det får jag ta då. Ride on:) 

Av Linda-li - 9 januari 2010 16:21

  

GHOSTRIDER

Av Linda-li - 8 januari 2010 19:38

I love this lyrics:)

Ovido - Quiz & Flashcards