Alla inlägg under oktober 2009

Av Linda-li - 23 oktober 2009 19:10

En hel vecka har gått sen sist jag "var här", ingen super-bloggare direkt.......men jag har en del ursäkter! Vaccinspruta tagen, reaktion av sprutan i form av feber och ont i kropp och knopp, utbildnings-tillfälle, vinterhags- bygge.......användning av en megastor vibratorTungan ute! Vad tänker ni nu? Kanske tänker ni; Ska detta bli en porr-blogg av en snuskmaja (slickar er om munnen och gnider era händer)? Sorry, jag måste i så fall göra er besvikna och berätta att det handlar om en stor bensindriven jordborrFörvånad som vi fått använda oss av för att få ner stolp där marken är för hård och tillplattad........fan va trist va?! Vibrationerna av maskinen var så kraftiga att man kände sig totalt mör efteråt, precis som kan göra av kraftiga vibrationerFlört.....

I kväll är det dags för Idol igen och jag håller med dig Susanne, nu får gärna nästa störande objekt åka! Jag tror att det är rock-tema dessutom, mitt favorit ämne!! Här borde några verkligen känna sig som hemma och prestera som hockey-spelare under slutspel! Jag inser, efter förra fredagen, att Erica kan vara en jäkla rockbrud, så hon rockar nog fett i kvällCool.

Jag är ju som bekant en stor tv-nörd så jag måste bara flagga för "Bonde söker fru" också, helt sjukt roligt program! Längtar till nästa onsdag då jag får se bönderna söka kärleken! Måste hinna rasta jyckarna innan idolerna äntrar scenen, så ha en trevlig fredagskväll alla goa bi- och heterosexuella, heta bögar och sköna flator! I love you all::))Cool 

Av Linda-li - 17 oktober 2009 10:23

Har inte sett hela programmet, men deras uppträdanden, på datorn. Många är ju grymt duktiga, sen är det ju bara en fråga om tycke och smak vem som blir ens favorit:)

Reza och Erica lät ju hur jäkla bra som helst, vilka ROCKBRUDAR, men deras grej verkar ju vara lite mer smörsång och/eller soul om de själva får bestämma....synd.....inga jag skulle köpa en skiva av i så fall. Calle är ju bara så störtskön fastän det inte riktigt var hans forum, han är en cool rock-kille i vilket fall! Erik är ju bara hur duktig som helst och Tove är ju en supertalang som inte hade sin bästa dag i går dock...Mariette ser jävligt proffsig ut och sjunger bra, och Eddie.........ja, bra röst på en ödmjuk, söt kille:) Niklas är under utveckling men törs ju röja lite, vilket är kul. MEN, hamburgare-killen från Lycksele, Rabih eller vad han heter, vilken röst...........låter som en blandning mellan fjolla och fjolla.....säkert tonsäkert och så, men alltså, jag står inte ut! Han kanske skulle passa in i ett pojkband, som den mjuka, ljusa stämman, det tror jag!

Camilla, bönan som åkte ut, kommer säkert att bli uppringd av Bert Karlsson eller liknandeGuld i mun, så snart får vi skåda hennes söta nuna i något dansband eller i en klämkäck schlagerTungan ute, det är nog hennes grej! Skönt att slippa se allt hennes lipande, är så less att se gråtande människor i tv.....är inte livet nog deprimerande i bland ändå? Oj då, det där lät illa, men så jäkligt är det inte, tänkte mer på allt skit som händer runt i kring oss, barnmisshandel, djurmisshandel, krig och orättvisorGråter Life sucks......ibland. Over and out:) 

Av Linda-li - 16 oktober 2009 13:01

Idol på tv i kväll, och jag jobbar, katastrof!! Tack datavärlden för tv play:)

Regn och rusk ute och jag vaknade med en jävla huvudvärk, som tack och lov börjar släppa.....

Har inte mockat någon skit än i dag så det är väl bara att bege sig ut och kavla upp ärmarna!

Av Linda-li - 16 oktober 2009 13:01

Idol på tv i kväll, och jag jobbar, katastrof!! Tack datavärlden för tv play:)

Regn och rusk ute och jag vaknade med en jävla huvudvärk, som tack och lov börjar släppa.....

Har inte mockat någon skit än i dag så det är väl bara att bege sig ut och kavla upp ärmarna!

Av Linda-li - 15 oktober 2009 21:08

I dag har pållarna fått sina vaccinationssprutor, för A2 och stelkramp, och än en gång har hästarna kostat en slantGlad! Rune ville inte alls ta sprutan utan protesterade en aning......va oväntatFörvånad......inte....:) Kanske "brås" han på sin fega matte som inte heller vill ta sprutor. "Mr Hallå vadå", dvs Birger,fattade nog inget utan ville mest bli bjuden på nåt gott av veterinären. Tji fick han. Bigges sår läker fint nu och han är så gott som haltfri så nu finns snart inga ursäkter; hästkräket måste tränas!

Var på hundträff i dag också....eller vad man ska kalla det då det var jag och en till....

Sjukdomar och föräldramöten var orsakerna tydligen?! Konstigt system att man dyker upp, eller inte, utan att meddela, men det är så de har valt att ha det. Lillian, som faktiskt var där med sin vovve, sa att inget förutom "träff" hade stått i mailet och det var ju synd då det faktiskt var träning det handlade om för en gång skull.... Kanske hade folk varit mindre upptagna i fall de varit införstådda med att "träffen" skulle innehålla mer än bara promenad eller umgänge? Hur som helst så tränade jag och Lilian då vi ändå tagit oss in till stanSkrikandes. Jag undrar hur mycket tid och engagemang folk verkligen lägger ner på sina hundar? Det är jäkligt enkelt att säga att man har en problemhund utan att först se på sig själv med ärlig blick.....

Våra vovvar var iaf skitduktiga så vi får vara nöjda ändå. Lillian har ju Lovas valp, och han har sin mammas mjuka sätt. Han heter Zorro och har nyss blivit 1 år:) Både hunden och hans matte tycktes uppskatta övningarna och lovade att fortsätta träna på dom hemmavid, då det ganska snabbt märktes att dom funkade jättebra för lille Zorro. Jag hade lite dåligt samvete över arbetsnarkomanen Ludde som blev lite ledsen på ögat när han inte fick följa i kväll, så han fick några korvbitar när vi kom hem, bara för att han är så sötKyss. Hm, är jag en fjortis eller?

Har nyss sett "Mammas pojkar" på tv, shit också, ännu en såpa att följa.......jag har lite av ett missbruksproblem när det gäller sånt......inte bara sånt tyvärr, utan det gäller ju som bekant även tobak och allt man kan äta. Måste ta tag i mig själv så jag slipper att vara slav under en massa skit, men inte idag! Inte i morgon heller:) Nä, nu vill hästkrakarna in så det är väl bara att pallra sig ut! Bye

Av Linda-li - 15 oktober 2009 09:04

Tänkte skriva några rader nu men ser att klockan är så mycket.......jag får ta det nån annan gångFörvånad

Av Linda-li - 11 oktober 2009 10:44

Nu är helgen snart till ända.....kallt som attan i morse, -6 grader, och man vet att det bara är börjanObestämd. Idol-gänget har blivit en mindre, Karolina fick lämna, och det gör mig absolut ingenting!! Måste säga att Tove är en riktig talang, men jag är tveksam om det skulle bli en artist som jag skulle gå och köpa en platta av......nä. Duktig är hon hur som helst!

Bigge-Bus, dvs Birger Jarl, mår mycket bättre nu och tog sig t o m ett litet race i hagen i morseFörvånad. Han är fortfarande lite halt och tjock i benet, men det är stor skillnad mot för i förrgår! Såret varar och kleggar än, så det är bara att fortsätta att tvätta, va kul......not.

I dag skulle Tina komma förbi en sväng, så då får man ju hålla bebis en stund, för det kan ju vara mysigt just en stundSkrattande.

Hade tänkt att åka ner till Mallan och gå ut där en sväng, hon skulle hämta ett vedlass också, så vi får se när det passar. Kanske vill T-röd hänga med till Mallan Ballan? Vi får se.

Lova, den frusna lilla hunden, har fått ett täcke som vi invigde i morse, hästarna tyckte dock att jycken såg mycket suspekt ut i rött & svart och blåste och grejade........vem påstod att hästar var smarta djur? Fina...ja, men smarta.......nja. Till veckan måste jag vaccinera pållarna så nu är jag i valet och kvalet, ska jag slänga ut pengar på att vaccinera Rune? Han kanske aldrig lämnar gården för ett ögonblick ens?


Av Linda-li - 9 oktober 2009 09:49

I kväll är det den första "fredagsfinalen" i Idol för i år och det ska bli så kulSkrattande. Jag har 3 favoriter, Erik, Calle och Mariette, som alla är helt fantastiskt duktiga! Bonde söker fru har ju också kickat i gång så nu frodas det på tv-fronten för en soffpotatis som jag!

Birger är fortfarande halt och svullen men något bättre än igår, så det går åt rätt håll. Vet inte om jag törs ha grabbarna i lag i vinter, jag är nog för feg..... Har ju gått så bra hela sommaren men nu när kylan börjat krypa på så får Rune sina tuppjuck igen, han har nog någon form av dampObestämd. Man skulle ju kunna tro att anledningen är att gräset är borta, men dom har ju fri tillgång på hösilaget så "mat-kamp" är det inte heller. Skit samma, nu är det som det är.

Håller på att träna "apport" med vovvarna men det går inte riktigt som jag vill.......ingen utav dem är sugen på att hålla kvar apportbocken stilla och fint......hur jag än tränar så verkar det inte gå in... Just det där att hämta själva föremålet är ju inget problem, det är ju det lätta momentet, så nu kör jag bara "apport" sittandes mitt emot hunden och då brukar det inte ta så lång tid att förstå den biten, men.... Har ju haft flatte förut och det är ju en "bärande" vovve, så där hade man mycket gratisFoten i munnen. Schäfern jag hade innan gillade ju också att bära saker... Dom här två har man fått leka och kampa fram ett föremålsintresse hos, så förutsättningarna känns inte heller lika goda. Ludde är väl den som är duktigast ändå för han har ju fått en arbetslust och "vara-till-lags" vilja genom åren, tack och lov!


Ovido - Quiz & Flashcards