Alla inlägg den 18 januari 2010

Av Linda-li - 18 januari 2010 16:12

...........kommer bl a denna grupp, som brukar vara grymma live!

Önskar man kunde åka ner.....:)

Av Linda-li - 18 januari 2010 15:23

I dag snöar det ute, mysigt förutom att det blir så jäkla blött överallt. Ganska varmt ute också så hundarna får stora snöklumpar i pälsen, ja Ludde iaf. Oavsett om man plockar bort snön innan dom går in så blöter dom ner på golven och sockarna känns ständigt råa, tycker jag, usch  ! Lite överdrivet med en simmande gubbe, men han va så söt:)

I går fick Birger tillfälligt uppleva hag- livet och vilan igen, då jag inte alls mådde bra i går. Matte låg ju i magsjuka tidigare i helgen så jag fick en släng av eländet i går......

I dag skottade jag fram en speedcart och selade ut, fan vad det var roligt att köra! Hittade inte tungbandet men det gick ganska bra ändå. Han "jomlade" på en hel del men han lade inte tungan över som han gjort redan efter en minut förrut, men då har jag aldrig provat att köra med bettet jag använder nu, ett tredelat sötmalmsbett, något han faktiskt verkar trivas rätt bra med. Jag travade på i ca tre kilometer, sen satte styltorna stopp! Det gick inte att trava ur dom fastän jag vräkt massor av fett under hovarna..........det går inte att klara sig utan snösulor, så det blir till att ringa en hovslagare tidigare än planerat.

Julia har ridit Tilda både i går och i dag, kanonbra! I dag försökte den tjurigaste ponnyn i världen att få av sin lilla matte genom att tvärnita, resa sig och bocka.......inte kanonbra. Jag fick knäppa fast henne i ett grimskaft och hjälpa till en stund, och som tur var så blev Jullan inte rädd heller så träning av Tilda känns fortfarande roligt, säger hon  !

Nä, nu ska jag åka och jobba med en mage som känns lite opålitlig.........skitkul.....  . Ha det så trevligt i tv- sofforna i kväll alla som kan:)

Ovido - Quiz & Flashcards