Alla inlägg den 16 januari 2010

Av Linda-li - 16 januari 2010 15:27

 Ja, just vår fastighet heter faktiskt Billstaholm, tänkte passa på att nämna det nu när jag äntligen kommit på att jag nog är en bort- byting. Förrut, innan jag insåg det och kände mig som en främling i min kropp, brukade vi kalla vårt ställe för "röda kojan med stall", men nu jäklar måste jag brassa på och låta förnäm till tusen. Allt som står här ovan, förutom att fastigheten faktiskt heter Billstaholm, är skrivet med en stor portion ironi (för den som inte redan räknat ut det)    !

Julia red lilla Tilda i dag, hur gulligt som helst, hoppas att intresset vaknar till liv igen.... Hon ville rida med sadel så vi plockade fram den och dammade av den, Lady har hon ju alltid ridit barbacka, så sadeln har liksom aldrig använts direkt...... Nu var sadelgjorden på tok för kort för Tilda, för hur hade jag tänkt att en maxad shettis skulle kunna ha utrustning anpassad till en mini- shettis fröken på max 73 cm i mkh.......  

Hur som helst blev det barbacka på den här lilla krutdurken också, så jag tog henne på lina först så att hon fick springa av sig lite. Det gick kanon- bra och Julia både skrittade och travade, och tyckte att det var jätteroligt med en större ponny, hon tyckte att hon satt mycket bättre på den här ryggen......:)

Jag åkte i väg en snabbis till hästshoppen ändå och fick tag på en passande sadelgjord, så att vi har en i fall hon skulle vilja rida i sadel i morgon:)

Birger blev rejält tömkörd i dag, och han var inte alls lika duktig som sist, jag tror att hästen är lite öm i sin muskelatur , med tanke på "bakslaget" i ridningen i går också. Ja, är det träningsvärk, efter det lilla han rört sig, så går det ju över relativt fort när han fortsätter att motioneras:)

Ett par "kändis- hästar" på V75 i dag; Spokesman och O' brian Index (Bigges gamla stall- kompis!) möts i DD1, spännande och jag håller tummarna för goda placeringar för dem båda! I avdelning 2 startar H.P.Baxter och självklart håller jag tummarna även för den fina hästen! Slå på tv 4 kl. 18 och se lite trav, eller inte, det gör ni som ni vill:0) 

Ovido - Quiz & Flashcards