Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Linda-li - 22 januari 2010 15:56

Nu har jag fått skottat, men vad hjälpte det? Inte ett förbannade dugg! Jag fettade in hovarna jättemycket och sadlade på, på en nyskottad väg skulle väl det kunna gå, tänkte jag.......men icke, hästen fick skitstora styltor på en gång iaf.

Nu skottar vi visserligen inte ner till marken eftersom det aldrig blivit någon is i år, bara snö direkt på den frusna backen:( Har under mina 11 år som jag har bott här aldrig varit med om att det inte funnits någon "isskorpa" närmast marken  .....

Jag försökte trava ur dom också, inte ens det gick. Man skulle egentligen bara ha ryckt skorna och haft honom barfota istället, då släpper ju styltorna mycket lättare, de små som bildas. Ja, nu kommer ju en hovslagare på måndag och slår på snösulor, så det är väl bara att vänta........

Hur som helst så skötte sig Bigge bra i dag, den lilla stunden ridturen varade  .

Hade egentligen medarbetarsamtal, som det så fint heter, med chefen idag men Julia har hostat hela natten och har ont i halsen igen, så hon var hemma i dag. Jag fick som tur var byta tid, så jag hann både umgås med sjuklingen och få en hel del annat gjort innan jobbet i kväll! Klockan springer i väg och jag måste hinna äta något innan arbetet:) So long   

Ovido - Quiz & Flashcards