Alla inlägg under juli 2008

Av Linda-li - 31 juli 2008 13:32

Rune har varit lite öm runt höftböjaren, en av hans akilleshälar... Det kombinerat med en värme utan dess like (30 grader i skuggan) gör att vi flyttar fram dagens träningspass till i morgon, fredag. Nu är det ju V75 på Änget på lördag och förberedelserna på banan är ju i full gång vilket gör att vi helt enkelt struntar i att åka in till rakbanan. Vi planerar istället att köra backintervaller i tungbacken på tallmon. Då kan han få hålla ner farten och samtidigt få bättre fäste då sanden i tungbacken är mer kompakt än det nya underlaget på rakbanan som var alldeles för löst.

Jag hoppas att banvaktmästaren kommer att lägga ner lite krut på att få till rakbanan som gärna får vara lite mjukare men absolut inte tung och lös! För Rune är det viktigt att kunna gå sina snabbjobb på rakbana istället för rundbana då det verkar som att han till största del har sprungit och tränat på ovalen. Har fått börja smörja hans karleder och ballar igen, men det är ändå som natt och dag om man jämför med hur de såg ut i fjol.

Idag ska Rune få skritta på lina (manuell skrittmaskin, ha ha)ca 45 min. så att han inte stelnar i höften inför i morgon.

Jiggen ser mer och mer avundsjuk ut när Rune plockas ur hagen och inte han..

Av Linda-li - 28 juli 2008 19:35

Hej och välkomna till min blogg där jag ska försöka att föra någon slags träningsdagbok gällande mina älskade hästar, Rune Brun och J.G.Quick Foton kommer ibland också att läggas ut, när jag får hjälp av min son eller min kompis Linda då mina datakunskaper är bedrövliga...

Eftersom Jiggen(J.G.Quick) har semester från sin träning just nu kommer denna blogg till en början mest handla om Rune.

Rune är en speciell herre som alla i familjen kommit att älska. Han gick kval den 16 juli på tiden 20.9 och blev därmed godkänd efter ett års slit. Rune hade en hel del kroppsliga besvär när han kom till oss ifjol men äntligen har vi kommit till rätta med många av dem och vi hoppas att han trots sina 8 år kan uträtta mer på travbanan! Idag åkte vi in till Solänget och körde intervaller på rakbanan som nyss fått nytt material pålagt, lite väl tungt enligt mitt tycke då den lutar aningen uppåt också. Rune fick gå 6 intervaller i 30-fart och var spänstig och fin. Pulsen låg på 70 efter 15 minuter och han har äntligen börjat uppskatta kylbandagen efteråt. Tack för idag, god natt!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards