Alla inlägg under november 2009

Av Linda-li - 30 november 2009 13:05

....på musiken nedan medan du läser en liten fräckis  

-Älskling, ska vi ha sex?

-Nä, jag har huvudvärk...

-Är det ditt slutgiltiga svar?

-Ja!!

-Ingen tvekan..?

-Nej!!

-Då vill jag utnyttja en livlina och ringa en vän...



Gösta kommer in i badhuset och vrålar till Arne som står i duschen;

-Fan, du står ju och runkar!

I helvete heller, jag får väl tvätta kuken hur fort jag vill!



Mitt i natten vaknar mannen, känner sig sugen, och kryper intill hustrun och gör några försiktiga närmanden.

- Nej, det går inte, säger frun. Tidigt i morgon ska ja till gynekologen.

Mannen blir besviken, tänker efter och säger;

-Men du ska väl inte till tandläkaren?



Märkte ni vad en dålig historia kan bli underhållande med super- musik i bakgrunden?

Av Linda-li - 30 november 2009 12:31

    

Av Linda-li - 30 november 2009 10:38

....få uttrycka mitt missnöje......det regner för fullt igen! Fy fan, säger jag! Underkylt är det och jag höll på att sätta mig på arslet inte bara en gång när hästarna skulle ut i hagarna och dyngkärran skulle tömmas  .....

Träffade en tjej som bor längre bort i byn i morse, och hon berättade att en av hennes vänner som bor i Billa skulle ut i skogen här intill och plocka svamp för ett antal veckor sen, och vad såg hon? Jo, en björn, inte så långt i från henne, inne i en glänta........inte speciellt skygg var han heller, han hade tittat på henne en stund innan han lufsade i väg  (hon struntade i svampen och lufsade hemåt hon också...)

Alltså, nu snackar vi samma skog som jag ridit och motionerat vovvarna i.......

En gång när jag var ute och red världens snällaste häst, Bacchus, så kände jag mig iaktagen samtidigt som den annars så coola pållen blev nervös och fick jäkligt bråttom nerför skogsbacken. Jag var ganska övertygad om att något större vilt djur var orsaken men ingen jag berättade det för trodde att så var fallet.....

Två människor har ju dessutom sett en nalle vid Happsta, alldeles i närheten av infarten till Billsta, vid 5- tiden på morgonen i somras.

Någon som vet hur björnar fungerar när det gäller "vinter- sömnen"? Går de plikt- troget och lägger sig en speciell tid på året oavsett väderlek, eller är temperaturen avgörande? 

   

Av Linda-li - 28 november 2009 13:03

Jag hittade farsans och min låt på youtube i dag, I love it:) Det är inte p g a pappas för tidiga bortgång, orsakat av hans tidigare leverne, som jag kallar denna för "vår" låt, utan för att vi så ofta sjöng den tillsammans. Pappa kunde ju spela den på gitarr också, så i bland så spelade han medan jag sjöng och i bland så sjöng vi tillsammans. Farsan hade en jäkla pipa och det hade jag också när jag var liten:) När han var liten så var han med i ett band uppe i Mellanström, utanför Arjeplog, och där både sjöng han och spelade gura. När jag plockade ur hans lägenhet efter hans död så hittade jag ett gammalt tidningsutklipp ur en lokaltidning, där det stod några rader om hans och de andra grabbarnas band, och pappa var på bild med undertexten; Ynglingen Lars Isaksson är gitarrist och vokalist i denna orkester.

Han älskade rock n' roll och b l a Elvis alla storverk spelades ofta hemma hos honom, i alla år. Jag minns bara två låtar som fick lika stor plats som rocken hos honom och det var "Joline" med Dolly Parton och den här "Tommy" med Janne Önnerud. Lars Isaksson var en rätt så djup och tänkande människa fastän de som inte kände honom uppfattade honom så, och jag får för mig att denna låt fick honom att tänka och reflektera mycket över sin alkoliserade storebror som levde ett jävla rövarliv innan hans också för tidiga bortgång. Kanske fick det honom också att tänka på sitt eget förlorade liv fastän han i många år levde i förnekelse. Skit samma, låten är jättebra, och trots att det var många år sen jag sjöng eller lyssnade på den så sitter texten som en smäck i huvudet! Lyssna, njut och känn:) 

Av Linda-li - 28 november 2009 09:47

Jag är så imponerad av årets idoler, så jäkla duktiga! Nu var det då Mariettes tur att få lämna, trist, men så är ju spelet och jag ville verkligen ha de övriga tre kvar..... Calle är ju min personliga favorit men igår måste jag säga att Erik verkligen ägde! Enorm scen- närvaro och bra sång (som vanligt), toppat med fullt ös i smarta låtval :)

Tove är ju en talang utan dess like, man glömmer ofta att hon bara är 16 år.....

Har väldigt svårt att tänka mig att hon kommer att få göra den slags musik som gör mig sugen att köpa en skiva av henne i framtiden, men att säga något om hennes talang i negativ bemärkelse eller att i frågasätta hennes existans i tävlingen topp tre, vore bara löjligt.....

De fem sista; Calle, Erik, Tove, Mariette och Reza, skulle kunna vara framgångsrika solo- artister hela jäkla bunten. När det är så hög klass är det bara ens personliga smak som avgör vem man håller som favorit, det är inte en fråga om vem som är "värd" att vara kvar i tävlingen!

I dag är det några minusgrader ute, och ett litet hopp om riktig vinter tänds:) Hoppas att det nu är slut på allt jäkla regnande!

Första advent i morgon, mysigt för alla julälskare, själv skiter jag fullständigt i advent och jul........man fixar det hela för ungarnas skull:) Försöker att inte föra över min negativitet över julen på dem, utan spelar ett litet spel om hur "mysigt" det ska bli :)

Måste skaffa spotify igen men mina patetiska data- kunskaper gör att jag inte fixar det själv.......måste be Alex hjälpa mig, men han är på verkstan och jobbar så jag får klara mig utan ett tag till......Kanske ska man gräva fram någon skön gammal cd med t ex Guns n' Roses och njuta av den stundande adventen, på mitt sätt Rock on lovely people!

Av Linda-li - 26 november 2009 21:18

Träffade Fredrik Steen på djurmagasinet i Ö-vik i dag, där han var för att sälja och signera hans bok, "Hundcoachen".

Riktigt trevlig kille som hjälpsamt svarade på frågor av kunderna, och han vet verkligen vad han snackar om, det hörs och känns. Vilken dröm det vore att träna för honom:)

Av Linda-li - 26 november 2009 17:52

Det hör inte till ovanligheterna att jag somnar på soffan, framför tv:n, där jag trivs som fisken i vattnet:) Sömnen blir dock aldrig den bästa, speciellt inte när man vaknar så där mitt i natten och ska kravla sig till sängen, trött som bara den....

I bland vaknar jag av själva tv- ljudet, och det var just vad jag gjorde i natt.... Jag vaknade till orden; - Fuck me in the as, oh yeah, oh yeah...

Hade någon av canal +- (k)analerna på såklart och det var "porr-tid". ( Och ja, jag hade vågat erkänna i fall jag nu valt att se porrfilm planeratFörvånad)

Hur som helst så var det en scen där deltagarna bestod av två män och en kvinna, i en s k dubbelmacka. Karln som stoppat snorren i analen daskar kvinnan på arslet så att hon blir alldeles röd och den andre snubben, som stoppat snorren i slidan (fint ordval) håller upp kvinnans huvud genom att dra henne i håret, och allt detta medan hon klöser den undre (slid-mannen) randig..... en typisk nutida porrfilm, alltså (och speciellt chockerande är det ju inte heller)

Jag är allt annat än en moral- kärring eller allmän porr- motståndare, men jag tänker på alla ungdomar, och detta har vi också diskuterat på jobbet någon gång, vad fan får dom får syn på hur sex ska gå till?

Vuxna människor, som utvecklat sin sexualitet genom övning och sin individuella läggning, kan se den här porren och sen välja hur man själv vill "porra", men ungdomar som knappt kan skilja på om dom är kåta eller kissnödiga (ursäkta språket och ordvalet, that's meFlört), de måste ju bli jävligt vilseledda gällande hur sex ska va? Kanske är jag fel ute (vore drömmen) men jag tror att detta visar dem "hur det ska gå till", och mängder av nyblivna sex-utövare, särskilt tjejer, blir snuvade på "konfekten". Hur mycket sex och samlevnad snackas det om i det vanliga svenska folkhemmet? Jag får känslan av att det fortfarande är ganska så tabu-lagt......lite konstigt i detta annars så sex- liberala landet, tycker jag. Nu menar jag inte att man måste ha lektioner i sex och samlevnad med sina barn, men det är absolut nödvändigt med en öppen och ogenerad dialog med sitt tonårsbarn när det gäller sex, tror jag. Jag har haft turen att få växa upp i just ett sånt hem, med en mamma där inga frågor var för genanta att ställaSkrattande och nakenhet var något helt naturligt! "Kinky- sex" (upp till var och en vad som är kinky) är ju helt okej mellan två vuxna människor som vet vad de vill och som känner sina egna kroppar, men för någon ung människa som kanske inte ens fått orgasm "på egen hand" är ju allt förutom två nakna kroppar "to much to handle"! Det känns som att gränser hela tiden måste spräckas, bara för att?

Vet inte riktigt var jag vill komma med detta inlägg förutom att delge er några av mina funderingar.........skulle vara att slå ett slag för onani då!

Skämt och sido, det finns undersökningar som visar att fejk av orgasm är hur vanligt som helst, bland både unga och gamla, och det är ju tragiskt! Nä, sex är och ska vara naturligt och självklart själv-valt, analt eller inte!

Ovido - Quiz & Flashcards