Direktlänk till inlägg 25 januari 2010

Äntligen snö- sulor!!

Av Linda-li - 25 januari 2010 17:25

Äntligen har jag fått snö- sulor på pållen  , jäkligt skönt! Det är första gången som jag köpt och provat hela snösulor med en "bulle" i mitten, och jag selade naturligvis ut i dag för att testa:) Dom var kanon- bra!! Inte det minsta lilla snö fastnade under hovarna. Hann bara köra en liten sväng innan det blev mörkt, jag har inga lampor på vagnen, men kul var det! Han krullar i hop sig lite väl mycket och har en tendens att böja halsen åt höger, så även i dag, men annars kändes han riktigt fin. Nu är han så fruktansvärt "grön" så det kan ju hända att han så småningom kommer att tänka mer framåt än uppåt, men om han fortsätter så här så får jag nog fundera på att sätta på honom en lång check när han sitter i vagn, för att se om det kan hjälpa.

Har besiktning av volvon i morgon eftermiddag och den går ju knappast igenom med rena papper.......fy fan:(

I kväll spelar MODO och jag ska nog se matchen, slutspelet kan dom nog glömma men det är ju trevligt om dom håller sig kvar i serien................. 

 
 
Ingen bild

sofia-Stall Neshime

25 januari 2010 18:54

Snösulor har jag bara prövat när vinna kom hem från sidbäck/inkörningen och då var skodd med sulor. De var faktiskt bra, men någon bulle var det inte på dem. Bara en kant runnt omkring.
Min volvo gick inte heller igenom för ett par veckor sedan:(

 
Ingen bild

linda-li

25 januari 2010 19:57

Dom med kant runt om sitter bara riktigt bra i ridhästskor, tycker jag, har en benägenhet att lossna b la fram i tån på travdojjor.... Blir nog inte lika mkt friktion av den hela snösulan, inbillar jag mig:)
Bilar är ett gissel, ett dyrt sådant;(

 
Ingen bild

Linda C

25 januari 2010 21:04

Roligt du hann ut med Bigge trots du frös som en toka =)) Du kommer märka resultat efter ca 3 veckors körning jag lovar! Å du kommer tycka de är skiiiiit kul för man kan ju säga att de är du som tränat upp han från grunden så jag lovar att du ändrar dig liiiiiite om att de är tråkigt att träna unghäst! Du får dra ner han till mig nån helg så kan vi slå följe när han fått bättre kondis så ska du se han börjar ta tag i grejorna! =)

 
Ingen bild

linda-li

25 januari 2010 21:31

Tycker bara att det är tråkigt att ha så långt till "målet", men nu kvittar ju det eftersom jag inte har några "trav- mål" för Bigge........inte än iaf:)
Tror att jag är lite less på att träna från grunden, har ju bara skaffat misskötta trashankar förrut, och du vet ju att jag älskar snabb- körningarna::)) Men Bigge är iof fräsch(?) och helt oförbrukad:)

 
Petra

Petra

25 januari 2010 23:45

Skönt att äntligen få snösulor!

Usch, ångest för bilen har jag också. Framrutan sprack när det var så kallt. Blev antagligen spänningar i glaset... och den ska besiktas i mars. Hoppas din går igenom :)

http://www.donnaochkatla.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda-li - 27 oktober 2010 08:55

 Mannen kommer hem från jobbet en dag och ser frugan sitta och kolla på ett matlagningsprogram. Han skrattar och frågar:- Varför kollar du på matlagningsprogram när du ändå inte kan laga mat? Hon svarar:- Vadå då.. Du kollar ju på porrfilm!   Det...

Av Linda-li - 24 oktober 2010 08:59


V75 från Bergsåker i går, och jag som är lite krasslig hade några timmars underhållning på tv:n=) I DD-1 startade El Sueco, hästen som köptes billigt av en tjej från Nordmaling i september i fjol, och som fram tills dess knappt gått fortare än 30- ...

Av Linda-li - 19 oktober 2010 18:07

Två dagars inskolning på min nya arbetsplats avklarade, i morgon tillbaka till mitt "gamla" ställe=) Åkte in till Solänget med Nalle i dag, och han var på G! Han fick dock ta det lungt, men nån repa drog vi=)    Ludde är grymt dålig i magen, ha...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 14:56

Nu har jag hämtat Alex på busstationen, men jag fick skjutsa honom till en polare i Moliden på en gång(!)=) For ut och joggade Nalle- mannen ca 5 km i dag och han tyckte att det var skitkul att få springa på lite (och jag me'). Nu är det snart da...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 09:21


Jaha, då jobbar man hela helgen med start i kväll. Åh vad jag längtar....not. Var på återbesök på kliniken med Nalle i går och böjproven var ua, men hasen fyller lite ändå...... bara att smyga i gång honom och se vad som händer.    I går var de...

Ovido - Quiz & Flashcards