Direktlänk till inlägg 3 januari 2010

Birger Bus:)

Av Linda-li - 3 januari 2010 15:08

I dag har jag ridit Birger! Ridit på riktigt alltså, inte hängt över, suttit på, eller åkt ett par steg medan Matte hållit hästen i grimman.........pinsamt men sant:) Shit va feg jag blivit på hästryggen.......speciellt när man inte vet om hästarna är ridna, och vilat länge........ Hittade en fin promenadhäst på nätet häromdagen, 13 år, lugn och snäll samt trafiksäker......en sån hade jag inte haft några problem med! Men, när jag har en ung och fräsch egen liten häst och inte vet egentligen hur intresserad jag är längre, speciellt av ridning på hobbynivå, då skulle jag aldrig kunna tänka mig att dra på mig något nytt:)

Så det var bara att skärpa sig, intala sig själv och ge sig själv en spark i arslet, att nu var det dags att på allvar rida in pållen i hagen.......

Jag sadlade alltså på den lille knubbisen och satte mig upp, i förd kusk- hjälmen.....och vips förflyttades jag i tanken, tillbaka till elvaårsåldern och Morning Star(också kallad Köttbullen), min favorit på Skuleskogens ryttargård! En underbart söt korsningsponny(nordis/new forrest), som jag drömde om att få äga själv........ Han var en lat och överviktig liten tjurskalle som lyckades få av mig från ryggen ett antal gånger då han bockade och sparkade bakut, och ändå så tyckte jag att han var bäst i världen! När man var yngre så gjorde det inte så mycket att man ramlade av, det var glömt i samma veva som luften i lungorna kom tillbaka eller skadorna börjat läka:) Nu känner jag mig väldigt ömtålig och är rädd för att åka i backen........jag har blivit en jäkla kyckling, helt enkelt!

Birger tyckte att det var skumt och tungt att bära omkring på tjocka jag, och i bland "krullade" han i hop sig så att det kändes som om han laddade för att göra sig av med mig.........jag kände mig som en nybörjare i sadeln.....typ. Allt gick ändå bra och jag red väl ca 1 1/2 kilometer, mest i skritt och bara ett fåtal travsteg. Det var skitkul (så här i efterhand) och nu ska jag se till att rida in den lille ponnyliknande travaren på riktigt! Ett par gånger i sadeln så är man väl tillbaka.....hoppas jag:) Morning star is alive!:0)

 
 
Ingen bild

Linda Calissendorff

3 januari 2010 16:22

Från en annan kyckling så är jag FAN stolt över dig! Jag hade nog inte gjort de som sagt så feg är jag ibland å som du säger på unga orutinerade hästar så är man extra feg =) Men upp igen i morron så ska du se att de går bättre å bättre,snart sitter du och galopperar fram med vinden i ditt hår! *ler* Go Linda & Bigge! Kommer gärna ut och fota er nån dag ;0))
Sen kan du ju vara med här på lite lektioner när de blir lite varmare och skönare ute!

 
Ingen bild

linda-li

3 januari 2010 21:59

Åh tack:) Hade faktiskt tänkt att vara med på lite lektioner när det blir varmare ute! Kom ut och fota någon dag du, kan du trolla bort överskottskilona som både jag och hästen har?

 
Ingen bild

Linda Calissendorff

3 januari 2010 22:15

haha ja önskar jag kunde de då hade jag kunnat rida min häst själv å inte behöva leja andra snygga brudar *skratta*

 
Ingen bild

aw

4 januari 2010 09:59

Med lite sällskap , som är fullt möjligt, skulle det säkert vara ännu roligare att skutta runt, högt där uppe!!
Är faktiskt riktigt sugen på att komma och vara publik när Isaksson skrider fram som en ljuv sagoprinsessa!! ; )
See you later!

 
Ingen bild

linda-li

4 januari 2010 12:26

Hahahaha, ljuv sagoprinsessa var det.......du skulle nog få dig ett gott skratt av att se min tjocka uppenbarelse på den ännu tjockare hästen:) De två bullarna på tur.......hahaha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda-li - 27 oktober 2010 08:55

 Mannen kommer hem från jobbet en dag och ser frugan sitta och kolla på ett matlagningsprogram. Han skrattar och frågar:- Varför kollar du på matlagningsprogram när du ändå inte kan laga mat? Hon svarar:- Vadå då.. Du kollar ju på porrfilm!   Det...

Av Linda-li - 24 oktober 2010 08:59


V75 från Bergsåker i går, och jag som är lite krasslig hade några timmars underhållning på tv:n=) I DD-1 startade El Sueco, hästen som köptes billigt av en tjej från Nordmaling i september i fjol, och som fram tills dess knappt gått fortare än 30- ...

Av Linda-li - 19 oktober 2010 18:07

Två dagars inskolning på min nya arbetsplats avklarade, i morgon tillbaka till mitt "gamla" ställe=) Åkte in till Solänget med Nalle i dag, och han var på G! Han fick dock ta det lungt, men nån repa drog vi=)    Ludde är grymt dålig i magen, ha...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 14:56

Nu har jag hämtat Alex på busstationen, men jag fick skjutsa honom till en polare i Moliden på en gång(!)=) For ut och joggade Nalle- mannen ca 5 km i dag och han tyckte att det var skitkul att få springa på lite (och jag me'). Nu är det snart da...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 09:21


Jaha, då jobbar man hela helgen med start i kväll. Åh vad jag längtar....not. Var på återbesök på kliniken med Nalle i går och böjproven var ua, men hasen fyller lite ändå...... bara att smyga i gång honom och se vad som händer.    I går var de...

Ovido - Quiz & Flashcards