Direktlänk till inlägg 9 maj 2009

Helg och ledig!

Av Linda-li - 9 maj 2009 21:58

Hallå igen du smått bortglömda blogg...

Rune fick åka in till Solänget i fredags igen, för att på nytt prova dess rakbana.....men jag blir fan galen! Tung och kladdig med en massa småsten, inte fan vill man köra fort där! Ska ringa in till sekris på måndag och fråga vad som är meningen med rakbanan egentligen? Körde då över till rakbanebacken på andra sidan Brogatan och kunde där köra långsamma intervaller, för den är inte bra den heller, men bättre... Skamligt, inte minst när de tar ut en saftig anläggningsavgift. Iof kan man ju ställa krav då, tycker man!

I Rune var det inget speciellt tryck, utan han gjorde bara det han skulle och absolut inget mer....

Birger har hunnit riva hagen och tappat framskorna i omgångar i den hemska geggan så idag var Pelle hit igen och lade på honom flappskor.

Har inte hunnit varit och tittat på Lindas nya travare, men hoppas hinna det i morgon. Har sett henne på kort och hon ser ut att vara en riktig snygging! En fux till, inte helt otippat då Linda är en riktig färgnörd........

Nu ska jag ut i stallet och natta de små liven så att jag kan slappa och feta mig i soffan!

 
 
Tessan

Tessan

9 maj 2009 23:27

Vad snäll du är som nattar hästarna. Läster du sager för dom så dom somnar eller? =)
Hur många hästar har du nu och hur gick det med ombyggnaden av stallen? Kram

http://tjn.blogg.se

 
Ingen bild

Linda-li

10 maj 2009 00:24

Japp, självklart läser jag sagor för dom och nu ikväll valde jag Black Beauty! Jag har två stora hästar och en liten ponny, "nystallet" finns på bild här på bloggen någonstans, tror att det är under december eller januari. Skandal att du inte har varit hos din gamla moster på så länge nu.....snyft. Kram gumman

 
Ingen bild

Linda C

10 maj 2009 00:31

Ha ha jag färgnörd?! Nu tror jag allt du över driver "not" men nån måste ju vara de oxå inom travet de är nog inte många av oss som är så... *s*
Du gilla ju mest vanligt bruna i färgen de vet jag ju men erkänn de är allt lite tråkigt i längden... ;0)

 
Ingen bild

Linda-li

10 maj 2009 00:39

Jag kommer aldrig att tycka att brunt är tråkigt! Absolut vackraste färg på en häst är nog svart, även om jag nu gillar brunt och även tycker att fuxar också är grymt tjusiga! Hm, kom att tänka på skäckar också...snyggt! Bork...snyggt! Jag kollar nog på annat än färg, tror jag.... Men det är kul att du är en färgnörd...då kan jag reta dig för det!

 
Ingen bild

Linda C

10 maj 2009 10:11

Ja de är bra de nån måste vara nörden i gänget *s* Fuxar var lite otippat att du gilla faktiskt de var nått nytt om dig :0) tur jag ha 2 nu då :0)))

 
Tessan

Tessan

10 maj 2009 13:08

Han är 52 i manken tror jag. Har du nå bilder på henne som du skan skicka på mailen så kanske man kan se om hon är lite amstaff. Men Ramzes är ganska låg för att vara hane. Vat andra Amstaff hanar som är högre.

http://tjn.blogg.se

 
Ingen bild

Linda-li

10 maj 2009 13:47

Men fru C! Har jag inte alltid tyckt att Commander Crowe är skitläcker, och han är ju fux!! Det krävs så mycket mer än en färg om jag ska trilla dit, så att säga. Men bruna pållar är det något speciellt med, fastän det är det vanligaste bland travarna! Jag föredrar nogt helt enkelt travarnas utseende generellt framför andra raser.
Tessan: Har ingen bra bild på Lova och vet ju att hennes mamma är labbe, men ska försöka ta någon bra bild. Annars får du ju se henne när vi kommer till S-vall!

 
Ingen bild

Linda C

10 maj 2009 14:34

Jo de e ju sant han gilla ju du å jag med förstås :0) Han är ju så läcker för han är så stor å ståtlig fast han är valack! Tur du är så inne på varmbloden så man ha dig som kan kolla om hästen ser bra ut i alla dess vinklar,jag vill ju gärna de ska se ut som ridhästar *s* ;0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda-li - 27 oktober 2010 08:55

 Mannen kommer hem från jobbet en dag och ser frugan sitta och kolla på ett matlagningsprogram. Han skrattar och frågar:- Varför kollar du på matlagningsprogram när du ändå inte kan laga mat? Hon svarar:- Vadå då.. Du kollar ju på porrfilm!   Det...

Av Linda-li - 24 oktober 2010 08:59


V75 från Bergsåker i går, och jag som är lite krasslig hade några timmars underhållning på tv:n=) I DD-1 startade El Sueco, hästen som köptes billigt av en tjej från Nordmaling i september i fjol, och som fram tills dess knappt gått fortare än 30- ...

Av Linda-li - 19 oktober 2010 18:07

Två dagars inskolning på min nya arbetsplats avklarade, i morgon tillbaka till mitt "gamla" ställe=) Åkte in till Solänget med Nalle i dag, och han var på G! Han fick dock ta det lungt, men nån repa drog vi=)    Ludde är grymt dålig i magen, ha...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 14:56

Nu har jag hämtat Alex på busstationen, men jag fick skjutsa honom till en polare i Moliden på en gång(!)=) For ut och joggade Nalle- mannen ca 5 km i dag och han tyckte att det var skitkul att få springa på lite (och jag me'). Nu är det snart da...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 09:21


Jaha, då jobbar man hela helgen med start i kväll. Åh vad jag längtar....not. Var på återbesök på kliniken med Nalle i går och böjproven var ua, men hasen fyller lite ändå...... bara att smyga i gång honom och se vad som händer.    I går var de...

Ovido - Quiz & Flashcards