Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

En röd lapp på rutan.............

Av Linda-li - 27 januari 2010 10:20

......och lämna fordonet på plats behövde jag tack och lov inte göra, men det blev ombesiktning  . Fick bilprovningens mest nitiske gubbe, så klart:(

Har suttit i telefonen nu på morgonen, för hundrade gången, med Folksam försäkringar.... Det har snart gått två år sen Alex kraschade med crossen och vår handläggare har krävt invaliditetsintyg av oss, som vi själva skulle skaffa av läkare på Ö- viks sjukhus. Hela den här tiden har dom på sjukhuset informerat mig om att vi inte kan få något sånt intyg om inte försäkringsbolaget begär det direkt från deras håll, men handläggaren har varit tjurig och sagt att vi måste beställa en tid själva, och sen ge intyget vidare till dom......

Nu var jag så jävla less i morse så jag ringde alltså försäkringsbolaget igen och då var vår kontakt där hemma och vabbade så vi fick en ersättare...........och vad händer? Jo, hon fattar på en gång vad jag menar och skickar i väg en förfrågan direkt till sjukhuset, så nu behöver vi bara vänta på en kallelse och "vår" läkare blir i direkt kontakt med bolaget, i stället för att deras egna läkare ska bedömma vårt "eget" intyg, äntligen!! Här har man stått och betalat en dyr barnförsäkring sen pojken var bebis, snart är han 17 år, och då ska ju bolaget vara lite mer hjälpsamma, tycker man.... Han har ju fortfarande jäkliga problem med foten, och redan på akuten sa ju läkaren att han tyvärr aldrig skulle bli riktigt återställd, så nog tycker jag att han har rätt till en rejäl ersättning! Vad tecknar man annars försäkringar för? Ständig smärta, kan inte springa, inte åka mer bräda eller köra cross, som var hans liv...så trist. Han var ju skitduktig och tävlade och så, men både han och jag visste ju skaderiskerna när man håller på med en sån sport...Med tanke på kraschen så är vi så klart tacksamma att han lever, och att han inte bröt ryggen även om den blev lite i hoptryckt och gör att han har ont ofta. Foten fick samma krossningskada som en fallskärmshoppare får om inte skärmen löst ut i tid, sa läkaren som opererade i drygt 4 timmar.....

Än i dag får jag en klump i magen när jag tänker på den där kvällen det hände, men jag är samtidigt så glad att det inte gick "värre"...... 

 
 
Linda Calissendorffl

Linda Calissendorffl

27 januari 2010 13:49

Ja han hade fruktansvärd tur pojken! Ursch jag vill inte Edwin ska börja med denna sport men tyvärr så är de så intresserade av allt som låter och rör på sig... :0/

http://www.stallcalissendorff.dinstudio.se

 
Ingen bild

linda-li

27 januari 2010 14:20

Ja, men hästsporter är inte helt ofarliga heller, som Alex sa till mig när jag var orolig över cross- åkningen...:)

 
sofia-Stall Neshime

sofia-Stall Neshime

27 januari 2010 17:17

Jag håller med.....man betalar försäkringar år ut år in och så händer det nåt då räknar man att de ska finnas som trygghet. Vad betalar man annars för?

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

27 januari 2010 22:35

Ja försäkringsbolag är underbara att ha att göra med ibland ;)
Det tog 2 år för Chrilles försäkring att gå igenom....
Men tur att det verkar ordna sig nu då till slut:)

http://malindasliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda-li - 27 oktober 2010 08:55

 Mannen kommer hem från jobbet en dag och ser frugan sitta och kolla på ett matlagningsprogram. Han skrattar och frågar:- Varför kollar du på matlagningsprogram när du ändå inte kan laga mat? Hon svarar:- Vadå då.. Du kollar ju på porrfilm!   Det...

Av Linda-li - 24 oktober 2010 08:59


V75 från Bergsåker i går, och jag som är lite krasslig hade några timmars underhållning på tv:n=) I DD-1 startade El Sueco, hästen som köptes billigt av en tjej från Nordmaling i september i fjol, och som fram tills dess knappt gått fortare än 30- ...

Av Linda-li - 19 oktober 2010 18:07

Två dagars inskolning på min nya arbetsplats avklarade, i morgon tillbaka till mitt "gamla" ställe=) Åkte in till Solänget med Nalle i dag, och han var på G! Han fick dock ta det lungt, men nån repa drog vi=)    Ludde är grymt dålig i magen, ha...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 14:56

Nu har jag hämtat Alex på busstationen, men jag fick skjutsa honom till en polare i Moliden på en gång(!)=) For ut och joggade Nalle- mannen ca 5 km i dag och han tyckte att det var skitkul att få springa på lite (och jag me'). Nu är det snart da...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 09:21


Jaha, då jobbar man hela helgen med start i kväll. Åh vad jag längtar....not. Var på återbesök på kliniken med Nalle i går och böjproven var ua, men hasen fyller lite ändå...... bara att smyga i gång honom och se vad som händer.    I går var de...

Ovido - Quiz & Flashcards