Direktlänk till inlägg 13 januari 2010

Tilda är hemma:)

Av Linda-li - 13 januari 2010 15:30

I dag hämtade vi hem Johannesbergs Tilda, Julias ena ponny, som varit utlånad till en familj som bor utanför Vännäs. De var till en början intresserade av att köpa henne och hade henne på foder för att "prova" henne. Mamman i familjen ringde mig för ett tag sen och sa att hon blivit arbetslös, och att dom inte hade något intresse i att köpa henne längre.

Jag har inte sett henne sen hon åkte i våras, men hon var sig lik, de hade tagit hand om henne på ett bra sätt. Hovarna såg bra ut, ja hela hästen såg bra ut. Skönt!

Hon kände så klart igen mig och sprang efter mig in i transporten, och inte en enda gång gnäggade hon efter de andra hästarna på gården, som hon gjorde när hon lämnade hästarna här hemma. När de åkte från Billsta så kunde vi höra henne skrika ända ut på storvägen, och det kändes ju lite hemskt........gud va vi människor flyttar runt djur hit och dit.....

Då Julias intresse är väldigt sparsamt så kändes det så skönt när Tilda åkte till ett hem där hon förhoppningsvis skulle bli mer ompysslad, men nu känns det skönt att ha fått hem henne. Jag ska köpa mig en riktig ponny- sele och köra in henne, kanske körning är intressantare för Julia? Om inte, så får jag väl ta mig i kragen och röra på henne lite själv, iaf ge det en chans. Om det blir snack om försäljning igen så får man ju hoppas att man hittar ett riktigt varaktigt hem åt henne, ponny- hästar växer ju barnen ur så snabbt tyvärr, även om intresset finns. Kanske har hon en större chans om hon blir inkörd och kan användas inom travet, där barnen kan "använda" henne längre. Söt som en pralin är hon iaf och jag tror att dom blev glada över att se varandra igen, hon och Lady 

 
 
Linda Calissendorff

Linda Calissendorff

13 januari 2010 16:00

Skönt att få hem en häst som verka ha blivit skött i af,de var på tiden! =)) Håller med kör in henne så kan de nog bli lättare att sälja henne som sagt till en trav intresserad familj,kanske nått för Edwin i framtiden? ;0)) Hon är då sööööööt som socker!

http://www.stallcalissendorff.dinstudio.se

 
Ingen bild

linda-li

13 januari 2010 16:06

Ja, hon är ju bara 7 år så hon hinner ju inte bli för gammal tills Edwin blivit gammal nog:) Hon är ju faktiskt jäkligt fint stammad också:0)

 
Petra

Petra

14 januari 2010 13:36

Vad härligt att de hade tagit väl hand om henne! Mina föräldrar fick tillbaks sin shetlandsponny med hovbensrotation och fång, så det är svårt det där med att låna ut och sälja. Hoppas det går bra med inkörning nu då :)

http://www.donnaochkatla.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda-li - 27 oktober 2010 08:55

 Mannen kommer hem från jobbet en dag och ser frugan sitta och kolla på ett matlagningsprogram. Han skrattar och frågar:- Varför kollar du på matlagningsprogram när du ändå inte kan laga mat? Hon svarar:- Vadå då.. Du kollar ju på porrfilm!   Det...

Av Linda-li - 24 oktober 2010 08:59


V75 från Bergsåker i går, och jag som är lite krasslig hade några timmars underhållning på tv:n=) I DD-1 startade El Sueco, hästen som köptes billigt av en tjej från Nordmaling i september i fjol, och som fram tills dess knappt gått fortare än 30- ...

Av Linda-li - 19 oktober 2010 18:07

Två dagars inskolning på min nya arbetsplats avklarade, i morgon tillbaka till mitt "gamla" ställe=) Åkte in till Solänget med Nalle i dag, och han var på G! Han fick dock ta det lungt, men nån repa drog vi=)    Ludde är grymt dålig i magen, ha...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 14:56

Nu har jag hämtat Alex på busstationen, men jag fick skjutsa honom till en polare i Moliden på en gång(!)=) For ut och joggade Nalle- mannen ca 5 km i dag och han tyckte att det var skitkul att få springa på lite (och jag me'). Nu är det snart da...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 09:21


Jaha, då jobbar man hela helgen med start i kväll. Åh vad jag längtar....not. Var på återbesök på kliniken med Nalle i går och böjproven var ua, men hasen fyller lite ändå...... bara att smyga i gång honom och se vad som händer.    I går var de...

Ovido - Quiz & Flashcards