Direktlänk till inlägg 26 december 2009

Birger's pappa!

Av Linda-li - 26 december 2009 11:29

  

VICTORY PARTY

Snygg och grymt talangfull häst som tyvärr blivit lite av en besvikelse i aveln.....

"Dåliga" ston kan vara en förklaring, då sto- ägare som ville ha en Valley Victory- son som pappa till deras uppfödningar hellre valde giganter som t ex Smasher eller Lindy Lane! Men att det är riktiga travar- gener i hästen råder det inga som helst tvivel om! Men........det är ytterst tveksamt om Birger fått de egenskaper som krävs.........saknar det rätta påskjutet och "springer uppåt" i stället......ridhäst?

 
 
Ingen bild

Linda

27 december 2009 00:13

Önskar jag hade en plats tid då hade jag provat Bigge ;0)
Hans pappa är jädrigt snygg!

 
Ingen bild

linda-li

27 december 2009 13:07

Ja, utan att ljuga så är Bigge rätt så lik sin pappa exteriört, inga direkta avvikelser:)

 
Ingen bild

Linda C

27 december 2009 14:32

Ja han var så fin när jag såg honom när du hämtat han,synd bara han inte använder sitt påskjut som han ska men ge inte upp plötsligt en dag händer de! =))

 
Ingen bild

linda-li

28 december 2009 12:02

Ja, hästen är körd för vagn alldeles för lite för att man ska veta egentligen....... kan vara en liten diamant.....men om man jämför med en naturtalang som Steppan så är det illa.....hon travade ju helt korrekt från dag ett i vagn! Jag skulle ha haft ditt intresse för trav just nu......:)

 
Ingen bild

Linda

28 december 2009 19:10

Jo de var som enkelt med henne... Hon kunde ha blivit jädrigt bra så jäkla synd hon var som hon blev :0( Ert trav intresse hade nog varit på en helt annan nivå än i dag.... Men bättre inse fakta än hålla på med de man inte är intresserad av som sagt släng ut en annons å se vad du hitta kan ju prova leasa ut honom å bara välja en bra ägare,jag hade tur med min som Rasken hamna hos hade han inte varit så dum hade de varit ett vinnande koncept! ;0)

 
Ingen bild

linda-li

28 december 2009 21:21

Nej, nej, Birger ska vara kvar, orkar inte släppa taget om fler pållar..... Blir han ingen travare får han väl bli promenadhäst eller gårdshäst............ Så känns det nu iaf:)
Ja, Rasken var oxå talangfull, men störd han me'......
Leasing- tagaren verkade jättebra, men jag tror tyvärr inte att de växer på träd........verkar inte så:(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda-li - 27 oktober 2010 08:55

 Mannen kommer hem från jobbet en dag och ser frugan sitta och kolla på ett matlagningsprogram. Han skrattar och frågar:- Varför kollar du på matlagningsprogram när du ändå inte kan laga mat? Hon svarar:- Vadå då.. Du kollar ju på porrfilm!   Det...

Av Linda-li - 24 oktober 2010 08:59


V75 från Bergsåker i går, och jag som är lite krasslig hade några timmars underhållning på tv:n=) I DD-1 startade El Sueco, hästen som köptes billigt av en tjej från Nordmaling i september i fjol, och som fram tills dess knappt gått fortare än 30- ...

Av Linda-li - 19 oktober 2010 18:07

Två dagars inskolning på min nya arbetsplats avklarade, i morgon tillbaka till mitt "gamla" ställe=) Åkte in till Solänget med Nalle i dag, och han var på G! Han fick dock ta det lungt, men nån repa drog vi=)    Ludde är grymt dålig i magen, ha...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 14:56

Nu har jag hämtat Alex på busstationen, men jag fick skjutsa honom till en polare i Moliden på en gång(!)=) For ut och joggade Nalle- mannen ca 5 km i dag och han tyckte att det var skitkul att få springa på lite (och jag me'). Nu är det snart da...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 09:21


Jaha, då jobbar man hela helgen med start i kväll. Åh vad jag längtar....not. Var på återbesök på kliniken med Nalle i går och böjproven var ua, men hasen fyller lite ändå...... bara att smyga i gång honom och se vad som händer.    I går var de...

Ovido - Quiz & Flashcards