Alla inlägg den 3 december 2009

Av Linda-li - 3 december 2009 12:37

Jag har tagit semester i kväll och eftersom jag har min ledighelg nu så innebär det att jag är ledig fram till måndagkväll. Feel nice, för en trötter som jag  

I kväll ska Matte gadda sig hos Robert så jag tänkte passa på att snacka med honom om mina tilltänkta motiv (som jag längtar som ett litet svin efter, haha).

Jag har hundra ideer om olika motiv och platser att sätta dom på, men alla hundra kommer inte att förverkligas, för då jävlar hade jag nog sett ut som en färgkarta till slut...... Nä, jag vill bara ha ett par till, eller rättare sagt utöka de jag har lite....

Det är rätt så kallt i Billsta, -10 grader, medan det bara var -4 grader i Domsjö i går kväll (om bil-termometern stämmer, vill säga). Jag bor alltså i ett jäkla kallhål, men det har jag ju fattat för länge sen  

Såg ju självklart "Bonde söker..." i går och där händer det inte mycket, tycker jag. Nu får dom fasiken "tända till lite"!

Begrundade alla (feta) hästar på gården i går....... man kan tro att jag driver ett stall för förtidspensionerade pållar......inte bra.....mår lite illa när djuren är otränade och slappa, men ändå så sätter jag inte fart! Däremot så har även hunden Lowa synliga muskler nu, och det känns bra! Ludde har ju alltid varit vältränad, men så har han ju varit hos mig sen han var liten och hängt med på det mesta som en liten maskot:) Mattes lilla hjärta  

Hörde på nyheterna i går om en våldtäkt på en höggravid kvinna, i åttonde månaden, tror jag. Fan så sjukt. Alla våldtäkter är ju iof sjuka och hemska, men jag tror inte att jag någonsin hört eller läst om våldtäkter på höggravida...

Vet inte om han hade lyckats ta sig in i bostaden eller om det hände på en annan plats, och det har ju inte heller någon betydelse egentligen, men jag tycker det känns som att det skulle vara värre i fall man efter en sådan där grej inte ens kan känna sig trygg i det egna hemmet. Om man nu skulle upptäcka att man led av en sjuk böjelse som skadar andra, skulle inte det bästa vara i fall man bara sköt sig själv då?  ( I fall man inte kände för att söka hjälp, alltså)

Olustigt och osmakligt att vissa människor tycks sakna empati och samvete, fullständigt! Man kan ju inte låta bli att försöka luska ut vem som våldtar i lilla Ö-vik, där minst två våldtäkter ägt rum, b l a på en 14- åring.... Jag blir så förbannad, och äcklad. Och människor som antyder att offret själv skulle ha någon skuld i det inträffade p g a för utmanande sätt och kläder, sådana dumma jävlar skulle man fått slå lite vett i...  Jag har ju rätt att gå naken om jag vill, utan att någon ska ha rätt att överhuvudtaget röra mig!

Nä, peace, love and understanding, vill jag ha!

Ovido - Quiz & Flashcards