Alla inlägg den 12 december 2009

Av Linda-li - 12 december 2009 15:32

Av Linda-li - 12 december 2009 14:19

Läste att "Kalkongården" här i Ö- vik brunnit, och att några hundra kalkoner brunnit inne, fruktansvärt.......

För nästan precis ett år sedan så brann en gammal vän från gymnasietiden, Camilla, inne tillsammans med sina hundar. Kan inte tänka mig ett plågsammare sätt att dö, och man känner ångest då man tänker på det. Tänker på hennes anhöriga, vad hemskt..... Hur orkar man?

Hade en vårdtagare tidigare som också föll offer för en lägenhetsbrand, och personalen som såg honom när han bars ut bär med all säkerhet den fruktansvärda bilden på näthinnan för resten av livet....

Jag skänker en tanke till offren och deras anhöriga och hoppas innerligt att de någonstans lyckas finna något slags ljus i mörkret......

Av Linda-li - 12 december 2009 12:59

Av Linda-li - 12 december 2009 12:32

....och jag jobbar helg. Erik Grönwall vann Idol i går, och det finns ju inte så mycket att säga om det, men Calle är min personliga favorit:) Släpper han en rock- skiva framöver så kommer jag absolut att inhandla den!

Jag "byggde ut" min tatuering på vänsterarmen i torsdags- kväll, och jag älskar den  . Ursprungsfjärilen måste dock fyllas i och läggas lite highlites i när den här har läkt, för att det ska bli riktigt snyggt:) Den är nämligen så gammal att den tappat så mycket färg och "sting", så den försvinner liksom bland rosor och blad....

Jag ska lägga ut lite foton framöver så att mina konstverk förevigas även på bild, hahaha:)

Det är något kallare ute nu, så nu skulle det sitta fint med lite nederbörd i form av snö! Birger är så tjock att han ser dräktig ut så han måste tränas i gång  , det är omöjligt att göra mer än att skritta en sväng som det ser ut här hemma nu........ Känner mig lite små- fet själv, så även för egen del vore det roligt med något annat underlag än is och is- bulor...

Har ju haft lite problem med att få Ludwig att hålla kvar apporten så länge jag vill, men jag känner att det börjar komma nu, efter att ha anammat Fredrik Steens råd! Det är bara att träna vidare........

Att sluta röka går inget bra alls, får ta tag i det nästa år, kanske får det bli mitt nyårslöfte.........(när började jag med nyårslöften?) Man måste helt enkelt ha rätt motivation, har ju faktiskt klarat det en gång tidigare då jag höll uppe i 1 1/2 år.......och var så jäkla dum att jag började igen  .

Snart dags att slänga åt pållarna lite mer hö, på återseende:)

Ovido - Quiz & Flashcards