Alla inlägg den 4 december 2009

Av Linda-li - 4 december 2009 13:15

I kväll ska jag ut med arbetslaget och käka middag, och dricka något starkare än vatten och mjölk:) Det ska bli trevligt, då jag gillar mat, dryck och sällskapet  

Mattes nya tatuering på axelpartiet blev skitsnygg och jag blir avundsjuk, som jag alltid blir när någon har gjort en ny, snygg tattoo! Snart är det min tur igen  !

Jag har suttit och surfat runt lite på andras bloggar och upptäckt att de flesta skriver en hel del om sina barn, hur fantastiska de är och hur mycket de betyder, och jag har nästan aldrig nämnt mina avkommor:) Tänkte därför göra det nu!

Utanför blogg- världen går mina barn alltid först! Jag är löjligt stolt över dem och genom åren har de sagt och gjort saker som fått mig att bli varm inombords, ja överhettad t o m! Mitt liv har jag styrt med tanke på barnen i första hand, jag har alltid kommit tvåa, och det har varit underbart och inte det minsta tveksamt. Det har varit självklart att ungarna står i första rummet, ända sedan jag blev gravid för 17 år sedan  (shit, är jag så gammal....), och jag tror att det känns detsamma för alla föräldrar som är normalt funtade! Tror däremot att det är farligt när barnen nästan blir det enda "intresse" man har, och inte blir man en bättre förälder för det, tror jag.

Slutsats; självklart är barnen det bästa och viktigaste vi har, och det är så ledsamt att inte alla barn får den villkorslösa kärlek de förtjänar!

Ha en trevlig fredag, det ska jag ha  !

Ovido - Quiz & Flashcards