Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Linda-li - 8 februari 2010 18:36

Tömkörde Tilda i dag, med sadel och tömmarna löpande genom stiglädren..... Har ju inte fått tag i någon sele än, så jag fick göra en specialare....:) Det finns ju en svanskappa på sadeln också så för hästen känns det ju i princip likadant, även om tömmen hamnar aningen längre ner på sidorna än vid användande av en sele, men det har ju ingen betydelse alls:)

Hon var ganska så duktig faktiskt, men gjorde några rejäla försök att vända och springa tillbaka till hagen igen, genom att slå och flyga i luften.....Hon är en tuffing, den lilla puddingen:)

Tömkörning regelbundet ett tag, sen vagnen på och vips så har vi en liten kör- ponny som föräldrarna (d v s Matte och jag) kan hjälpa till att motionera på ännu ett sätt:)

Av Linda-li - 8 februari 2010 10:45

Såg Ponnyakuten i morse då jag jobbade i helgen, och det är ett roligt och gulligt program. Barnen verkar så fina mot varandra, åtminstone vad man får se:))

Jag såg också det program som ska visas nästkommande söndag för det var också utlagt på Svt play! Lite skumt....

Tänk vad stort det ska kännas för de deltagande att få träffa och rida för idolerna, b la Jan Brink och Maria Gretzer. Jättekul program- ide', och säkerligen skådat av lika många vuxna som barn......

Kallt som f-n i dag, -14 grader när jag gick ut i morse, men solen är framme nu och det känns betydligt varmare.......våren närmar sig! Lovely:)

Ovido - Quiz & Flashcards