Alla inlägg den 13 februari 2010

Av Linda-li - 13 februari 2010 10:54

Ett par dagar sen jag fick ner några rader nu....

På torsdag var jag på väg ut och köra en sväng på förmiddagen, före APT- träff och sen arbete, men jag fick jaga shetlandsponny och laga hage i stället........ jävlar vad jag var på dåligt humör.... Det hjälpte inte alls hur söt lilla Tilda är, i dag smälte jag inte ett dugg. Det är ju ett helvete när såna här ponny- skrällen har kommit på hur enkelt man kan ta sig ut, speciellt vintertid då strömmen är dålig och inte verkar kännas genom en lurvig vinterpäls.....

Jag är ledig hela helgen, med start i går, så då hann jag med både Birger och Tilda. Lill-skiten fick sig en långpromenad och blev lite longerad, och Birger körde jag:) Fick sällskap i går, av Rebecka och Ompan, och det var kul och lärorikt då det är första gången Bigge går med sällskap:) Han blev väldigt ofokuserad och for och ställde i vagnen. Tragiskt att han aldrig fått gå med annan häst, får börja att dra honom ner till Linda, som också vill ha sällskap, och sen in på banan i fall jag löser någon licens i år och provar honom ändå, jag får se....:) När Ompan kom dundrandes i galopp bakom oss så blev han lite stressad och slog tyvärr på sig rejält på insidan av vänster bak, strax ovanför kronranden.... Han har ju varit och naggat sig där någon gång förrut så nu hade jag boots runt om, vilket tyvärr inte hjälpte då....:( Han är svullen upp över kotan i dag, och får stå i hagen och käka hela dagen. Själv ska jag bara ta det lugna gatan då jag var uppe stora delar av natten, hade så in i h-vete ont i magen......och har fortfarande jäkligt ont. Är ju lite laktosintolerant och åt både mat gjord på en massa grädde och lite kladdkaka, samt semla på torsdagen... Kanske har allt det nåt med saken att göra, skumt att det inte går över i så fall....

En av pållarna i stallet flyttar vid månads- skiftet och då kommer en gammal halvblodsvalack hit i stället, en utbildad pensionerad ridskolehäst som köptes av sin nuvarande ägare för 2-3 år sen. Lääänge sen jag satt på ett halvblod så jag funderar på att fråga i fall jag får prova att sitta upp någon vacker vårdag framöver::))

Nu blir det soffläge för min del, ha det så skönt i det soliga vinter- vädret ni andra  ! 

Ovido - Quiz & Flashcards