Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Linda-li - 3 februari 2010 17:06

Har köpt ett nytt täcke till Birger, från Haglund's ridsport, med hel hals då alla såna täcken jag har är alldeles för stora för lille Bigge Bus:) Var lite fundersam över passformen när jag beställde det, jag tycker b la att bogvecken ser för låga ut, men det satt fan perfekt! Och billigt var det! Och svart!

Både Tilda och Birger blev longerade i dag, första gången för Bigge som drog ett par ordentliga repor i linan till en början..... Jag har så svårt för longering, jag är ett tömkörningsfreak, men det kanske beror på vem som håller i linan? Jag tycker inte att det blir någon riktig ordning alls, en jäkla massa slängtrav och svårt att få hästen att böja sig.... Kanske jag som inte kan riktigt....

Det var -22 grader i morse men nu är det bara -12! Hoppas att "värmen" håller i sig:) Snö, snö och åter snö, träningsvägen måste skottas igen......

Funderar på att slita in hästarna lite tidigare i kväll och gå på bio, "Snabba cash", har inte bestämt mig än.......men jag är ju ledig i kväll så jag känner ingen panik!    

Ovido - Quiz & Flashcards