Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

Tv och data....

Av Linda-li - 28 februari 2010 20:26

Har suttit och tittat på tv mest hela kvällen, hästhoppning, ponnyakuten och djursjukhuset. Är helt slut på efter denna dag, skottat och plumsat runt alla hagar och "frigjort" tråden från all jäkla snö  ....

Longerade Tilda i dag, och Julia fick sitta upp och göra lite balansövningar en stund. En bakutspark och en avfallning blev det.......men för övrigt var dom duktiga båda två. Stackars barn, inte konstigt att hennes intresse är så svajigt, när hennes föräldrar inte var smarta nog och köpa henne en läromästare   ...tragiskt.

Jag tömkörde Birger på volter och det gick skitdåligt! Han var inte "med mig" ett skvatt, utan sprang mest bara runt som en dåre och försökte komma i från bettet:( Plötsligt kom jag på varför det kändes så bra utan hästaktiviteter i somras då jag tog ett brejk från träning av hästar och började leva som en "normal" människa ett tag. Krogen, sol och bad, umgänge över en kopp kaffe med vänner som inte håller på med hästar......ja, allt det där man hinner och orkar när inte hela ens fritid tillbringas i stallet. Det var en annan sak förr i tiden, då man hade inhyrt och träffade andra häst- aktiva eller när jag hade starthäst som jag regelbundet drog in på banan eller ner till LInda och tränade, man fick se och prata med andra tvåbenta i bland:) Nu för tiden så är man ju alltid ensam (eller med dottern, såklart) i stallet, det är ju fan så att man börjar gnägga snart....:) När det dessutom inte fungerar ett skit så är ju olyckan total......och förresten, vad har man att vänta då man bara skaffat hästar som ingen annan varit intresserade av att ha......."skithästar" om ni förstår mig rätt:) Birger var ju iof ett helt oskrivet blad då han gick i en hage som något slags vårdnadstvist- ämne(?) hela sin ungdom. Nä, man skulle ha slängt upp en rejäl summa så att man fått sig något "riktigt" medan man höll på att handla, inte leasat eller köpt "rea- pållar" som gått på slakt i fall dom inte hamnat här..... "Att tycka synd om" har alltid varit min akilleshäl, om man säger så, speciellt då det handlat om djur. Skit samma, i morgon känns det säkert annorlunda  , då är man säkert i gång på ett glatt och positivt sätt igen:)

Har som sagt suttit vid datorn en sväng också, och tittat på hästannonser, hittar hur många intressanta hästar som helst nu när jag inte är ute efter någon ny......hur typiskt är inte det?

Nä, AR- kurs vill jag gå så att jag får någon inspiration och hjälp med knubbisen  ! Du är välkommen nu våren!

 
 
Petra

Petra

28 februari 2010 22:55

Jag kan tänka mig att det blir ensamt i stallet. Mina föräldrar har ju eget stall, och när jag hade hästarna där var man ju mycket ensam. Men det var väldigt skönt att sköta sig själv också. Ingen som lägger sig i, inga som behandlar ens hästar illa, man har koll på vad som händer. Jag gillar nog bäst att ha eget stall, jag :)
Men visst är det härligt att ha stallkompisar att prata med och rida ut tillsammans med :) Finns för och nackdelar med båda delarna.

http://www.donnaochkatla.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

linda-li

28 februari 2010 23:08

Jo, visst är det skönt med eget stall, saknar aktiva grannar och inhyrningar bara:)

 
Linda Calissendorff

Linda Calissendorff

28 februari 2010 23:19

Hang in there de blir bättre när våren kommer så ska du banne mig ta hit Bigge så får han lite träning med mig och en annan kompis! Han kan behöva lite miljö träning så blir bra han kan stå här en stund när de kan börja gå ute dygnet runt! ;0)

http://www.lillbumsan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

linda-li

1 mars 2010 00:03

Yes box, bara en jävla dag........ Jag kommer nog att satsa på att åka ner till Per så han får skicka mig vidare till hästtandläkaren om han tycker att det behövs:) Skulle han bli "lugnare" i munnen så skulle det kännas kanon:)

 
sofia

sofia

1 mars 2010 11:31

Ibland saknar jag det där med andra i stallet. Kunde vara roligt att ha stallvänner. Både för att få inspiration och träningskompisar. Men det är klart ibland är det skönt att vara ensam också;P

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda-li - 27 oktober 2010 08:55

 Mannen kommer hem från jobbet en dag och ser frugan sitta och kolla på ett matlagningsprogram. Han skrattar och frågar:- Varför kollar du på matlagningsprogram när du ändå inte kan laga mat? Hon svarar:- Vadå då.. Du kollar ju på porrfilm!   Det...

Av Linda-li - 24 oktober 2010 08:59


V75 från Bergsåker i går, och jag som är lite krasslig hade några timmars underhållning på tv:n=) I DD-1 startade El Sueco, hästen som köptes billigt av en tjej från Nordmaling i september i fjol, och som fram tills dess knappt gått fortare än 30- ...

Av Linda-li - 19 oktober 2010 18:07

Två dagars inskolning på min nya arbetsplats avklarade, i morgon tillbaka till mitt "gamla" ställe=) Åkte in till Solänget med Nalle i dag, och han var på G! Han fick dock ta det lungt, men nån repa drog vi=)    Ludde är grymt dålig i magen, ha...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 14:56

Nu har jag hämtat Alex på busstationen, men jag fick skjutsa honom till en polare i Moliden på en gång(!)=) For ut och joggade Nalle- mannen ca 5 km i dag och han tyckte att det var skitkul att få springa på lite (och jag me'). Nu är det snart da...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 09:21


Jaha, då jobbar man hela helgen med start i kväll. Åh vad jag längtar....not. Var på återbesök på kliniken med Nalle i går och böjproven var ua, men hasen fyller lite ändå...... bara att smyga i gång honom och se vad som händer.    I går var de...

Ovido - Quiz & Flashcards