Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Linda-li - 5 mars 2010 11:57

.....och fortfarande ganska barnslig:) Kan bero på att jag är född i tvillingarnas tecken:) Läste en otroligt rolig häst-blogg, "Kryddan", där funderingen i fall stjärntecken hästägare/ häst har betydelse och eftersom jag och Bigge t o m har vår födelsedag på exakt samma datum så gick jag in på länken som Kryddan lagt ut. Helt meningslöst och barnsligt, jag vet, men ganska roligt även om det inte stämde så bra i vårt fall (tror jag).....

Tvilling och tvilling: Det här förhållandet fungerar mycket bra. Er relation blir lättsam och rolig. Enda problemet är att det kanske blir lite för mycket roligt och inte så mycket seriositet. Det här paret förstår varandra väldigt bra och har liknande intressen.

 Ska väl va det att inte mycket blir seriöst då:)

Av Linda-li - 5 mars 2010 08:10

Ännu ingen förbättring gällande Bigges beteende, men måste nog ge det lite tid, foto på det mkt "klädda" huvudet kommer så småningom:) Det jag är mest rädd för är att han ska kväva sig när han drar upp tungan, hans andning blir ju påverkad, han väser......:(

Brolle kommer till stan med "Buddy Holly" och på Mattes jobb så har de haft en utlottning av 4 biljetter, och han vann 2(!) trots många som deltog i utlottningen:)

Det blåser inte lika mycket i Billsta i dag, j-ligt skönt! I helgen kommer ridhästen som ska stå här, han kommer säkert att se enorm ut bredvid Bigge som har boxen bredvid.

Höstdepressioner har man hört talas om men jag tror att jag åkt på en släng av vinter/vår- depression, tycker att det mesta känns skiiit- tråkigt just nu. Kan det ha med en icke- fungerade häst att göra? Kanske.

Snackade med en barndomsvän, som numera bor i Halmstad, i går på facebook och det var roligt:) Vi träffades för ett år sen också, på en klassfest, och hade riktigt roligt. Det är något speciellt med nära barndomsvänner, om det så går ett år mellan samtalen så känns det ändå så "hemma":)

Vi var ett ganska stort gäng tjejer (lite ovanligt tydligen) som alltid umgicks och man blir onekligen nostalgisk när vi kommer "i hop" oss igen, helhärliga tjejer som vet hur man röjer      haha:) Vi är rätt så olika varandra faktiskt, men kanske är det kompletteringen som är grejen:)

Har inte mockat än, Matte släppte ut pållarna innan han drog i väg på det extra förmiddags-skiftet han hade i dag (starkt Matte!  ), så jag tänkte ta mig i kragen nu och gå ut och skotta lite skit! See you:)

Ovido - Quiz & Flashcards