Alla inlägg den 28 mars 2010

Av Linda-li - 28 mars 2010 15:52

Selen jag hämtade till Tilda i går passade förutom att gjorden var något för lång och bröstan var i största laget, men det funkar:) Åkte ut på Solänget i dag och betalade den, och såg då två av ponnytravklubbens sötnosar på nära håll. Hur jäkla söta är det tillåtet att vara egentligen? Rakade vältränade ponnykroppar med lurviga ben som får en att tänka på Alf, rymdvarelsen som visades på tv för många år sen:) Vi har ju haft Tilda rakad en vinter och det är ju lättsamt, och snyggt. Nu ser hon dock ut som en hårfager liten ur- häst och släpper hur mycket päls som helst. Julia har haft en kompis här sen i går och båda var ridsugna i dag, så tömkörningen får vänta till i morgon:) Ingen av barnen fick "smaka på snön" i dag, så Tilda fick en extra morot av dem för att hon var sååå snäll:)

Hade tänkt att hinna ut och tömköra Bigge lite på volter i dag, men jag har varit ute hela dagen, så jag blev helt enkelt för slö......... dessutom är det sån jäkla klibbsnö i mängder att inte ens snösulorna hjälper som de brukar.......om man nu ska ha ytterligare en ursäkt, haha:)

Har färgat hår- utväxten igen också, så nu är jag mitt ungdomliga blonda jag i stället för mitt gamla gråa jag:) Skönt!

Ovido - Quiz & Flashcards