Direktlänk till inlägg 5 mars 2010

Fredag morgon.....

Av Linda-li - 5 mars 2010 08:10

Ännu ingen förbättring gällande Bigges beteende, men måste nog ge det lite tid, foto på det mkt "klädda" huvudet kommer så småningom:) Det jag är mest rädd för är att han ska kväva sig när han drar upp tungan, hans andning blir ju påverkad, han väser......:(

Brolle kommer till stan med "Buddy Holly" och på Mattes jobb så har de haft en utlottning av 4 biljetter, och han vann 2(!) trots många som deltog i utlottningen:)

Det blåser inte lika mycket i Billsta i dag, j-ligt skönt! I helgen kommer ridhästen som ska stå här, han kommer säkert att se enorm ut bredvid Bigge som har boxen bredvid.

Höstdepressioner har man hört talas om men jag tror att jag åkt på en släng av vinter/vår- depression, tycker att det mesta känns skiiit- tråkigt just nu. Kan det ha med en icke- fungerade häst att göra? Kanske.

Snackade med en barndomsvän, som numera bor i Halmstad, i går på facebook och det var roligt:) Vi träffades för ett år sen också, på en klassfest, och hade riktigt roligt. Det är något speciellt med nära barndomsvänner, om det så går ett år mellan samtalen så känns det ändå så "hemma":)

Vi var ett ganska stort gäng tjejer (lite ovanligt tydligen) som alltid umgicks och man blir onekligen nostalgisk när vi kommer "i hop" oss igen, helhärliga tjejer som vet hur man röjer      haha:) Vi är rätt så olika varandra faktiskt, men kanske är det kompletteringen som är grejen:)

Har inte mockat än, Matte släppte ut pållarna innan han drog i väg på det extra förmiddags-skiftet han hade i dag (starkt Matte!  ), så jag tänkte ta mig i kragen nu och gå ut och skotta lite skit! See you:)

 
 
Ingen bild

aw

5 mars 2010 09:13

Grattis ,i kväll firar vi med smörgåstårta! mums.......

 
Ingen bild

Johanna

5 mars 2010 10:56

Det är väl inte så stor risk att han kväver sig? Det brukar väl bara hända när dom ligger på mycket så att bettet sen "drar fast" den felplacerade tungan? Vi hade en häst på ridskolan med kraftiga "tungproblem" som de hade tungfelsgummi och såna grejer på så till slut hade han nästan panik när han skulle bettslas det bara sprutade STORA mängder skum ur munnen på stackarn och han var super orolig. Då jag blev ansvarig över hästarna där så tog jag bort tungfelsgummit och lade en rem över nosryggen på honom och efter ett tag (det tog ganska länge) så slutade han med sina problem då han inte behövde försvara sin mun nå mer. Jag hoppas och tror att dina problem med Bigge löser sig så småningom, du är ju en förståndig tjej ;) Men jag funderar lite på hur bettlyftarna där ser ut, lyfter det bettet uppåt/framåt? Jag tror jag vet hur de ser ut men är inte säker. Det kanske funkar bättre med en rem över nosen om det bara lyfter uppåt? Jag vet inte men spekulerar lite..

 
Ingen bild

linda-li

5 mars 2010 11:02

Man har ju hört skräckhistorier:( Bigge drar ofta i hop sig när han grejjar och då kommer väsningarna, otäckt. Konstigt nog visar han ingen som helst ovilja att "ta" bettet? Ja, du har rätt angående upplyftarna, den spänns fast i spännet som finns i mitten av nackstycket på travhuvudlagen, kanske skulle det vara bättre med rem över näsan:) Hur spänner jag den, genom bettringarna och tillbaka igen? Hur hårt/ löst?

 
Ingen bild

Johanna

5 mars 2010 11:12

Jo bara genom bettringarna och tillbaka igen. Hur hårt får du ju som kolla. Bettet ska ju inte skava mot gommen men du kan nog spänna upp det ganska mycket i början så han inte får in tungan emellan.

 
Ingen bild

linda-li

5 mars 2010 11:19

Ska prova det i dag om jag hittar någon lämplig rem att använda:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda-li - 27 oktober 2010 08:55

 Mannen kommer hem från jobbet en dag och ser frugan sitta och kolla på ett matlagningsprogram. Han skrattar och frågar:- Varför kollar du på matlagningsprogram när du ändå inte kan laga mat? Hon svarar:- Vadå då.. Du kollar ju på porrfilm!   Det...

Av Linda-li - 24 oktober 2010 08:59


V75 från Bergsåker i går, och jag som är lite krasslig hade några timmars underhållning på tv:n=) I DD-1 startade El Sueco, hästen som köptes billigt av en tjej från Nordmaling i september i fjol, och som fram tills dess knappt gått fortare än 30- ...

Av Linda-li - 19 oktober 2010 18:07

Två dagars inskolning på min nya arbetsplats avklarade, i morgon tillbaka till mitt "gamla" ställe=) Åkte in till Solänget med Nalle i dag, och han var på G! Han fick dock ta det lungt, men nån repa drog vi=)    Ludde är grymt dålig i magen, ha...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 14:56

Nu har jag hämtat Alex på busstationen, men jag fick skjutsa honom till en polare i Moliden på en gång(!)=) For ut och joggade Nalle- mannen ca 5 km i dag och han tyckte att det var skitkul att få springa på lite (och jag me'). Nu är det snart da...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 09:21


Jaha, då jobbar man hela helgen med start i kväll. Åh vad jag längtar....not. Var på återbesök på kliniken med Nalle i går och böjproven var ua, men hasen fyller lite ändå...... bara att smyga i gång honom och se vad som händer.    I går var de...

Ovido - Quiz & Flashcards