Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

Veterinär- besök

Av Linda-li - 25 maj 2010 13:41

Måste bara få börja med att ge högsta betyg i bemötande till veterinär Gunnar och hans kvinnliga assistent. Mycket trevliga människor:)

Anledningen till besöket var dock mindre trevligt, Nalle's alla fel skulle hittas och åtgärdas, om det går...

Han hade grymt ont i sina framknän, speciellt i det högra  .......bara det inte är nån pålagring- eller urkalkningshistoria....:( De andra lederna var ua, och det skrämmer mig lite då han hade en sån jäkla ordentlig hälta i hf- knä, vore han allmänt sliten så tycker man att han borde ha varit allmänt småknackig. Jaja, vi får se......vi behandlade naturligtvis och hästen var så grymt snäll att vi inte ens behövde "droga" honom. Munhåle- koll gjordes också och han såg inte rolig ut i munnen, såriga slemhinnor, vassa tänder och hakar.......inte roligt.

Håll tummarna nu att knäna är behandlingsbara, återbesöket är redan om en vecka.

Linda var nere och lyste Kristallens vänstra framben som hon skadade och fick sy i vintras, och det såg bra ut  ! Stefan Edin fick köra ett jobb med henne när hon ändå var på plats där nere, men jag hann tyvärr inte stanna och kika.

Nu ska jag gå och ta tempen på min fina häst innan arbetet kallar.  


 
 
Ingen bild

Linda Calissendorffl

25 maj 2010 16:44

Ja man kan inte fatta att de som ägde honom innan hade hjärta att ens starta en sån häst för 1 månad sen... Tragiskt att folk bara kör på å skiter i att kolla sina hästar!!!
Tur han hamna hos er å fick omvårdnad och kärlek för goare å snällare häst kan man leta efter!

 
Carl

Carl

25 maj 2010 19:54

Hej!

Vill tipsa dig om en sida som kan hjälpa dig med veterinärefrågor:

www.veterinaren.nu

Mvh,

Carl

http://www.veterinaren.nu

 
Kicki

Kicki

26 maj 2010 12:38

Hoppas att det löser sej.Min erfarenhet är att man brukar få behandla knän ett par gånger,men det kan det väl vara värt bara det blir bra.(tror inte du behöver läsa vet.sidan för detta)Din häst verkar jättego´så jag önskar dej verkligen lycka till/Kicki

http://www.stallpuls.dinstudio.se

 
Ingen bild

linda-li

26 maj 2010 14:49

Ja, inte tror jag att det löser sig efter en sprutning, så jag delar din erfarenhet angående knän Kicki:) Att man måste behandla tävlingshästar är ju inget ovanligt direkt, så jag tror inte heller att läsning på vet.sidan behövs angående detta problem::)) Sen är ju urkalkningar och pålagringar ett icke ovanligt fenomen, och många springer ju ändå, men det skulle kännas jäkligt trist.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda-li - 27 oktober 2010 08:55

 Mannen kommer hem från jobbet en dag och ser frugan sitta och kolla på ett matlagningsprogram. Han skrattar och frågar:- Varför kollar du på matlagningsprogram när du ändå inte kan laga mat? Hon svarar:- Vadå då.. Du kollar ju på porrfilm!   Det...

Av Linda-li - 24 oktober 2010 08:59


V75 från Bergsåker i går, och jag som är lite krasslig hade några timmars underhållning på tv:n=) I DD-1 startade El Sueco, hästen som köptes billigt av en tjej från Nordmaling i september i fjol, och som fram tills dess knappt gått fortare än 30- ...

Av Linda-li - 19 oktober 2010 18:07

Två dagars inskolning på min nya arbetsplats avklarade, i morgon tillbaka till mitt "gamla" ställe=) Åkte in till Solänget med Nalle i dag, och han var på G! Han fick dock ta det lungt, men nån repa drog vi=)    Ludde är grymt dålig i magen, ha...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 14:56

Nu har jag hämtat Alex på busstationen, men jag fick skjutsa honom till en polare i Moliden på en gång(!)=) For ut och joggade Nalle- mannen ca 5 km i dag och han tyckte att det var skitkul att få springa på lite (och jag me'). Nu är det snart da...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 09:21


Jaha, då jobbar man hela helgen med start i kväll. Åh vad jag längtar....not. Var på återbesök på kliniken med Nalle i går och böjproven var ua, men hasen fyller lite ändå...... bara att smyga i gång honom och se vad som händer.    I går var de...

Ovido - Quiz & Flashcards