Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Linda-li - 6 maj 2010 08:31

Åkte in på Solänget i går och körde några lugna intervaller, damn va kul det är  ! Fick sällskap av Linda och Kristallen, kändes lite konstigt att det denna gång var hon som satt bakom den största hästen  , har aldrig varit så tidigare:)

Nalle blev lite ledsen när vi skulle lasta, han kanske trodde att han skulle flytta igen, stackarn. Född i Holland och rest runt där, sen till Norge via Danmark, sen Sverige via Danmark(!), Hudiksvall och sen till mig i Ö-vik.......

Hur som helst, glädjen över att köra grusades av att rakbanan var alldeles för hård, förstår inte dom som är nöjda över att ha den så......det är ju ingen hit att köra fort på det där underlaget samtidigt som man måste göra det i fall man ska få upp dom i någon puls. Ingen utav oss var på det sättet nöjd över tränings- passet i går, vi vill ha en mjuk rakbana som det räcker att köra 30- 40- fart på för att det ska "ta"!

Nalle är så muskelöm att jag måste köra försiktigt, men han fick komma ut och lufta sig lite iaf  . Har sagt det förrut men jag säger det igen; Det är något speciellt med den här hästen, jag älskar honom! Påminner mig mycket om min stora häst- kärlek genom tiderna, Askö Strimman  . Oj, jag låter verkligen som en fjortis, men det är så jag känner:) Jag är ju väldigt ungdomlig överhuvudtaget förstår ni  hihi:)

Har letat pulsmätaren som ett psyk men inte hittat den, jävla skit, fattar inte var den är.....

Som vanligt glömde vi kameran i går, ska försöka komma ihåg den nästa gång. Nu är det bäst att jag får röven i rörelse och går ut och mockar lite hästskit, see you  

Ovido - Quiz & Flashcards