Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Linda-li - 16 maj 2010 13:39

I fredags fick Nalle nya dojjor strax innan jag skulle åka på jobbet, så jag bestämde mig för att åka in och köra på lördag- morgon innan V75 började nere på Dannero. Lördagkväll var ju egentligen en arbetskväll men jag hade tagit semester, då jag hade en plan om att vi skulle åka Harley ner till travet i fall vädret var bra. Den planen sprack emellertid ganska snabbt, då Julia krävde att få hänga med  , hon har ju blivit riktigt "hästbiten" så att säga...:) Planen att åka in till Solänget och köra Nalle sprack också tyvärr...... Transporten var just kopplad på bilen, grejerna lastade och jag gick och hämtade hästen i hagen.....bara för att upptäcka att han klivit av sig en sko........som jag hittade efter en stund.......uppböjd....., såna smågrejer kan få mig att bli så in i h-vete på dåligt humör, speciellt då ingen av oss duger till att rikta böjda skor speciellt bra. Så alltså, körplanerna sket sig:(

Som tur var så är Mr Calissendorff ganska haj på sånt så han fixade det åt oss efter travet, tack Robban!

I dag skulle ha Julia ha skjuts hit och dit till en kompis som flyttat till stan, och pappan låg bakis, så jag körde henne och hann inte köra i dag heller, för i kväll jobbar jag. Vi slog ju på skon ändå och gick bort till rinken en sväng för att träna lite från marken:) Nalle blev lite stressad till en början för han fattade förmodligen inte alls vad vi höll på med eller vad som förväntades av honom, men efter en stund gjorde han allt vi bad honom om  , hellre än bra stundvis visserligen, men WTF, vad kan man begära? Han vill, och det räcker för mig nu:) Nu fick jag lite bråttom, vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards