Direktlänk till inlägg 17 mars 2010

Jag tänder ett ljus....

Av Linda-li - 17 mars 2010 13:24

....för ryttarinnan som vi så tragiskt hittade avliden på vår träningsslinga. Det var hemskt och chockerande och våra tankar går självklart till hennes anhöriga.

Vi såg hästen stå med utrustning på sig mellan de andra hästarnas hagar och skyndade oss ut för att ta rätt på hästen och se efter var hans ägare och ryttare var, men aldrig kunde man tro att situationen var sådan som den visade sig vara.

Matte försökte med hjärt- och lungräddning att rädda henne men det fanns inget hopp, fastän man vägrar att inse det. Har inte skrivit något tidigare med respekt för hennes familj men då det nu stått i media samt pratas om i folkmun så känner jag att jag här kan skriva några rader om detta ofattbara och tragiska. Hästen var helt lugn när vi tog rätt på honom och inga spår av vad som kan ha hänt syns där vi hittade henne. Funderingar och rykten verkar tragiskt nog alltid börja gå när sånt här händer men ingen vet i nuläget vad som hänt, och det saknar egentligen betydelse också. Jag tror inte att någon som inte upplevt det själv förstår hur traumatiskt det känns när man hittar en människa på det här viset, för det är det sista man väntar sig. Jag är så ledsen för hennes barn och livskamrats skull.

   

 
 
Kicki

Kicki

17 mars 2010 14:34

Hittade din hemsida av en slump och måste titta in.Fin,men sorgligt med er vän.Reagerade då min dotter också heter Linda-Li.Kommer att fortsätta titta in
Ha det bra/Kicki

http://www.stallpuls.dinstudio.se

 
Linda Calissendorff

Linda Calissendorff

17 mars 2010 15:06

Som du säger saknar igentligen helt betydelse hur de gick till när olyckan var framme, så jag skickar mina tankar till anhöriga å att hon ska få vila i frid!

http://www.lillbumsan.bloggagratis.se

 
sofia

sofia

17 mars 2010 15:18

Jag läste om det i tidningen. Beklagar sorgen för dom anhöriga. Fast man inte själv känner ryttaren så går tankarna ändå till dom anhöriga.

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Therese Hübinette

17 mars 2010 15:24

Otroligt hemskt och ofattbart :( Jag tänker också på hennes anhöriga och på er som har varit med om denna hemska händelse. Ibland är livet alltför kort!

Kram/ Therese

 
Ingen bild

Johanna

17 mars 2010 23:14

Ja det är hemskt hur plötsligt livet kan ta slut och man påminns om hur sårbara vi är. Man blir påmind om hur mycket man ska uppskatta livet och ens vardagliga "problem" känns plötsligt så bagatell-artade. Tänker på anhöriga och alla som drabbats av denna tragedi.

 
Petra

Petra

21 mars 2010 22:26

Det är lätt att tro att man är odödlig.
Så hemskt för er att ha varit med om detta, och så hemskt för hennes anhöriga. :(

http://www.donnaochkatla.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda-li - 27 oktober 2010 08:55

 Mannen kommer hem från jobbet en dag och ser frugan sitta och kolla på ett matlagningsprogram. Han skrattar och frågar:- Varför kollar du på matlagningsprogram när du ändå inte kan laga mat? Hon svarar:- Vadå då.. Du kollar ju på porrfilm!   Det...

Av Linda-li - 24 oktober 2010 08:59


V75 från Bergsåker i går, och jag som är lite krasslig hade några timmars underhållning på tv:n=) I DD-1 startade El Sueco, hästen som köptes billigt av en tjej från Nordmaling i september i fjol, och som fram tills dess knappt gått fortare än 30- ...

Av Linda-li - 19 oktober 2010 18:07

Två dagars inskolning på min nya arbetsplats avklarade, i morgon tillbaka till mitt "gamla" ställe=) Åkte in till Solänget med Nalle i dag, och han var på G! Han fick dock ta det lungt, men nån repa drog vi=)    Ludde är grymt dålig i magen, ha...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 14:56

Nu har jag hämtat Alex på busstationen, men jag fick skjutsa honom till en polare i Moliden på en gång(!)=) For ut och joggade Nalle- mannen ca 5 km i dag och han tyckte att det var skitkul att få springa på lite (och jag me'). Nu är det snart da...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 09:21


Jaha, då jobbar man hela helgen med start i kväll. Åh vad jag längtar....not. Var på återbesök på kliniken med Nalle i går och böjproven var ua, men hasen fyller lite ändå...... bara att smyga i gång honom och se vad som händer.    I går var de...

Ovido - Quiz & Flashcards