Direktlänk till inlägg 6 mars 2010

Flyt?

Av Linda-li - 6 mars 2010 14:35

Nä, inte särskilt.... var ska klagomuren (jag) börja? Kanske vid tränings- slingan som är helt jäkla borta i ca 800 meter, tonvis med driv- snö, nästan en meter på sina ställen.....  . Matte åkte ut på förmiddagen för att skotta bort massorna med sin baklastare, som krånglat lite på slutet, och i dag gav upp  !!!!!!! Kunde inte ha gått sönder lämpligare......

Va fan, tänkte jag, jag får ställa in körningen som var tänkt i dag och träna hemmavid, uppsuttet eller från marken i stället.....tar in hästen som är grymt ovillig att gå.......tjock som fan i kotan och upp, på vänster bak. Då han är synligt halt bara man leder honom så inser jag ju direkt att inget av det tilltänkta kommer att bli av i dag, men undersöker benet efter eventuell orsak..... Ett rejält sår på insidan av sporren i hovskägget men jätte-öm även i resten av underbenet vid palpering.... Less som satan själv pussar jag lill- killen lite, rengör såret, lindar alla ben för att jag har så förbannat lite att göra och släpper ut honom i hagen igen.....:(

Peppar peppar.....så är ju vovvarna friska och alerta så jag hämtade ut dom igen istället, solen värmer skönt så jag bara vägrade att inte ha någon aktivitet ute! Tog med dummies och lattjade lite, och Ludwig och Lowa var så lyckliga att det smittade av sig även på en tillfällig surkärring som jag:)

Ludde kämpar sig fram och gör ett perfekt avlämnande:)

Lowa springer med full fart mot dummien när jag sänder i väg henne, men väl framme så glömmer hon fullständigt att hon ska återlämna den också, utan leker, biter och försöker "mörda" fångsten........ Detta tog typ hundra träningstimmar att få henne att sluta med, men nu var det alltså glömt igen och det hjälpte inte att jag hoppade och sprang för att "få med henne". Hon är lite rädd för att bära i ens närhet också, varför vet jag inte, så det gäller att leka i gång henne i stället för att ställa krav.....:)

Här lyckas hon sticka efter Ludde efter att jag skickat i väg honom och han får ta en extra lov för att skydda bytet som han sen givetvis lämnar i från sig till mig med glädje:)

Den vackraste vovven som finns, enligt mig:)

Tycker inte att Lowa är lika vacker men hon är självklart väldigt älskad ändå:) Och hennes ögon kan man verkligen drunkna i...                    

 
 
sofia

sofia

6 mars 2010 19:17

Takdroppet och endast -1 grad häromdagen gjorde att jag såg.....det finns hopp om en sommar:)

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

 
Petra

Petra

6 mars 2010 22:07

Inte ens någon idé att klaga över snön och kylan längre... det är det enda man har gjort i månader nu känns det som... :(

Vad trist med hälta!!! Hoppas såret läker fort då, så han blir bra igen.

http://www.donnaochkatla.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Rebecka Wågström

7 mars 2010 18:15

Du vet att du alltid får ta ompan om du vill köra eller rida! :)

 
Ingen bild

linda-li

7 mars 2010 23:43

Tack för erbjudandet Rebecka, men jag vill ha i gång Bigge Bus på allvar! :)

 
mrconny

mrconny

2 april 2010 13:11

Hej!
Vilken snygg blogg du har! Och många tjusiga & snygga bilder, och ett mycket intressant innehåll på din fina blogg. Jag är klart imponerad, coolt.
Jag kommer att återkomma hit.

En fråga:
Är det ok att jag hör av mig så här? Jag är ny här på bloggplatsen.
Jag försöker att träna mig på att utveckla det här med bloggandet. Jag tror på att det man inte kan det bör man fråga om, eller be om tips?

Inne på min blogg har jag en gjort en omröstning Varför kvinnor bloggar mera än män?
Det känns som att vi är endast ca: 10 % av oss som är män som bloggar?
Jag vet att vi män inte är alls lika intresserade eller bra på att blogga, som kvinnor, vi kanske inte bryr oss, eller inte vågar, eller så är vi för inbundna och inte vet att vi behöver lufta våra tankar och reda ut våra känslor.
Jag tror att vi män verkligen kan behöva det här med att pysa av oss eller hur? Att lära sig att rensa det som ligger överst och prata om det eller skriva av sig om det är ett bra sätt, så att även vi män kan låta vår manliga ventil pysa, genom att blogga.

Ok, nog om detta, jag personligen håller på att träna mig på att blogga och utvecklas som människa, och det känns helt rätt. Eftersom jag är ny här, har jag en hel del att lära, men det är bara roligt & kreativt.
Jag äskar att skapa och att vara kreativ.

PS:
Har du några tips som du tror kan hjälpa att bli en bättre bloggare? Hör gärna av dig, med tips. (Den som inte frågar får heller inga svar!)

Ha en bra dag!Var rädd om dig.

http://mrconny.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda-li - 27 oktober 2010 08:55

 Mannen kommer hem från jobbet en dag och ser frugan sitta och kolla på ett matlagningsprogram. Han skrattar och frågar:- Varför kollar du på matlagningsprogram när du ändå inte kan laga mat? Hon svarar:- Vadå då.. Du kollar ju på porrfilm!   Det...

Av Linda-li - 24 oktober 2010 08:59


V75 från Bergsåker i går, och jag som är lite krasslig hade några timmars underhållning på tv:n=) I DD-1 startade El Sueco, hästen som köptes billigt av en tjej från Nordmaling i september i fjol, och som fram tills dess knappt gått fortare än 30- ...

Av Linda-li - 19 oktober 2010 18:07

Två dagars inskolning på min nya arbetsplats avklarade, i morgon tillbaka till mitt "gamla" ställe=) Åkte in till Solänget med Nalle i dag, och han var på G! Han fick dock ta det lungt, men nån repa drog vi=)    Ludde är grymt dålig i magen, ha...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 14:56

Nu har jag hämtat Alex på busstationen, men jag fick skjutsa honom till en polare i Moliden på en gång(!)=) For ut och joggade Nalle- mannen ca 5 km i dag och han tyckte att det var skitkul att få springa på lite (och jag me'). Nu är det snart da...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 09:21


Jaha, då jobbar man hela helgen med start i kväll. Åh vad jag längtar....not. Var på återbesök på kliniken med Nalle i går och böjproven var ua, men hasen fyller lite ändå...... bara att smyga i gång honom och se vad som händer.    I går var de...

Ovido - Quiz & Flashcards