Direktlänk till inlägg 21 januari 2009

Jiggens framtid?

Av Linda-li - 21 januari 2009 14:01

Jiggens framtid är osäker...Monica, kiropraktikern, var här igår och hittade något som varken veterinärer eller andra kiropraktiker tidigare hittat. Ärrvävnad i stora delar av bogen, visserligen utläkt sedan länge men mest troligt det som har stört honom hela tiden. Hon gav mig en beskrivning av hur hon tror att han rör sig i vagn och det stämde på pricken... Det kan gå att mjuka upp och stretcha ut den sidan på honom för att förmå honom att våga ta för sig mer med frambenet, men han ju sedan länge ett invant beteende för att försöka underlätta för sig när han drar vagnen. Hon är alltid ärlig, det gillar jag, och sa att prognosen inte är god för Jiggen att "bli travhäst". Har iof redan fattat det i och med att han till största del inte har funkat i träningen, men man hade ju hoppats att det varit något som gått att rätta till, i form av låsningar i ländryggen eller dylikt. Monica verkar ha en stor erfarenhet av diverse skador som satt stopp för travkarriärer så det känns rätt kört. Vad gör jag nu då? Jag vet inte, är ju hopplöst fäst vid hästen, men vill inte ha en häst att bara leda in och ut ur hagen...Spara honom som ridhäst? Hur ofta kommer man sig ut då när det bara är "trav i skallen"? Svårt, man skaffar ju en häst för ett särskilt ändamål, oftast. Mycket ledsamt!

Rune då? Ja, han verkar må prima och skulle behöva köras idag men jag har HELA stallplanen full med kommungubbar, traktorer, grävskopor och lastbil! Kommunen har nämligen ett servitut strax nedanför stallet där en avloppsledning går, som nu ska repas... Förbannat! Ja, idag är humöret på topp....not. 

 
 
Ingen bild

Linda C

22 januari 2009 10:58

Förstå ditt dilemma men som sagt låt tiden utvisa hur du gör som,de måste liksom få lägga sig de värsta när man får ett besked som man inte vill ha... så småningom så kommer man fram till rätt beslut inget man ska skynda fram heller utan de ska kännas rätt annars kommer de mala runt massor av tankar i ditt huvudet jag känner dig ;0)

 
Ingen bild

Pernilla

22 januari 2009 12:25

oj så tråkigt :-(
förstår att du har mycket att fundera över nu, men vet också att du är kapabel att ta rätt beslut...vilket det än blir.

 
Ingen bild

Johanna

22 januari 2009 16:59

Tråkigt med såna besked. Hoppas allt löser sig till det bästa för dig och för hästen.

 
sofia

sofia

22 januari 2009 17:48

Hejsan. Det där är en situation som inte jag kommit till än med en häst som inte funkar. Men ändå så har man det i bakhuvudet vad gör jag om man får det?!? Tror som Linda låt det mogna, svaret kommer då.

http://www.nassom.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kung Rune

22 januari 2009 18:18

Tack kära vänner för er omtanke!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda-li - 27 oktober 2010 08:55

 Mannen kommer hem från jobbet en dag och ser frugan sitta och kolla på ett matlagningsprogram. Han skrattar och frågar:- Varför kollar du på matlagningsprogram när du ändå inte kan laga mat? Hon svarar:- Vadå då.. Du kollar ju på porrfilm!   Det...

Av Linda-li - 24 oktober 2010 08:59


V75 från Bergsåker i går, och jag som är lite krasslig hade några timmars underhållning på tv:n=) I DD-1 startade El Sueco, hästen som köptes billigt av en tjej från Nordmaling i september i fjol, och som fram tills dess knappt gått fortare än 30- ...

Av Linda-li - 19 oktober 2010 18:07

Två dagars inskolning på min nya arbetsplats avklarade, i morgon tillbaka till mitt "gamla" ställe=) Åkte in till Solänget med Nalle i dag, och han var på G! Han fick dock ta det lungt, men nån repa drog vi=)    Ludde är grymt dålig i magen, ha...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 14:56

Nu har jag hämtat Alex på busstationen, men jag fick skjutsa honom till en polare i Moliden på en gång(!)=) For ut och joggade Nalle- mannen ca 5 km i dag och han tyckte att det var skitkul att få springa på lite (och jag me'). Nu är det snart da...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 09:21


Jaha, då jobbar man hela helgen med start i kväll. Åh vad jag längtar....not. Var på återbesök på kliniken med Nalle i går och böjproven var ua, men hasen fyller lite ändå...... bara att smyga i gång honom och se vad som händer.    I går var de...

Ovido - Quiz & Flashcards