Direktlänk till inlägg 4 augusti 2010

Victor 4:a!

Av Linda-li - 4 augusti 2010 21:45

Efter ett lopp i dödens hela vägen på en ngt smetig bana, kom Victor Boko 4:a i dagens 3:e lunch- lopp på Dannero;) Hästen gjorde ett jättebra lopp och det blev lite slant in för Linda (och Robban). Jag tycker att det är så roligt när det går bra för en häst som jag "känner" och tycker om, och eftersom jag tycker om Linda så mycket också, så blir det ju dubbelt så kul, hahaha;) Grattis igen!

Själv är jag sjuk med feber och halsont, skittråkigt...... tycker lite synd om mig själv, speciellt om det skulle hålla i sig så att jag är dålig till helgen då Europe kommer:( Vore väl förbannat typiskt........

Bara skit på tv:n också, skulle ha haft mig en bra dvd, men har fan sett allt som är något att se.

Lille Ludde har fått lite våteksem i år igen och det är ett elände..... har klippt bort pälsen där det behövs och hunden ser ut som en skabb- råtta;)

Katterna ligger och vräker sig lite här och där för att det regnar ute, och hästarna fick gå in lite tidigare än vanligt. Nu ska jag också vräka mig i soffan, under en filt, för det är något jag är förbannat bra på;) Ha de';)

 
 
sofia

sofia

5 augusti 2010 08:22

En sann vän ska kunna glädja sig med sin väns framgångar=) Tyvärr är det svårt att hitta såna:/
Men man har tur om man hittar en:))
Huvva va trist att vara sjuk:(
Krya på dig.

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Marinette

13 augusti 2010 22:30

Min hund har också fått våteksem I ÅR IGEN... och det blir bara värre och värre. En newfoundland med kalfläckar här och var är inte snyggt!!

 
Ingen bild

linda-li

13 augusti 2010 22:39

NF är en utsatt ras då det gäller våteksem:( Ludde är ju förresten 25% NF, och han är inte heller så tjusig med kala fläckar.... Nästa år ska jag helklippa honom i förebyggande, han är ju en bastard så han ska ju inte springa runt i nån utställningsring ändå;)

 
Ingen bild

Marinette

14 augusti 2010 16:36

jo, dom är ju de... dom bubbelpälsade rackarna. tyvärr så fick dom de mitt i röten = torkar aldrig ut. i fjol rakade jag bara han och lät de vara. ett par dagar senare var huden sig själv igen. i år är de variga sår som aldrig läker... :(
Var har Ludde sitt? Cynkro har under öron och på huvudet!!

Linda-li

14 augusti 2010 16:46

I fjol hade han på huvudet och på bakdelen, i år har han nån fläck mitt på sidan och lite på bakdelen:( Tvätta med klorhexidin, då jävlar torkar det ut;)

 
Ingen bild

Marinette

15 augusti 2010 22:34

Jag tvättar som en galning med klorhexidin!!! Han har t.o.m fått ta på sin dumstruten. Tror de är därför de inte torkat ut.... han har varit där och kliat sig.

Linda-li

15 augusti 2010 23:11

Jäkligt besvärligt med våteksem, du får också raka ifall du inte tänkt att ställa;)

 
Ingen bild

marinette

16 augusti 2010 20:47

Det har jag ju redan fått gjort... han är helt renrakad runt de drabbade området!! :(

Linda-li

16 augusti 2010 23:09

Jo, men i förebyggande alltså, nästa år;)

 
Ingen bild

Marinette

21 augusti 2010 12:38

Fuck off!!!.... aldrig i livet :D

Linda-li

21 augusti 2010 13:02

=D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda-li - 27 oktober 2010 08:55

 Mannen kommer hem från jobbet en dag och ser frugan sitta och kolla på ett matlagningsprogram. Han skrattar och frågar:- Varför kollar du på matlagningsprogram när du ändå inte kan laga mat? Hon svarar:- Vadå då.. Du kollar ju på porrfilm!   Det...

Av Linda-li - 24 oktober 2010 08:59


V75 från Bergsåker i går, och jag som är lite krasslig hade några timmars underhållning på tv:n=) I DD-1 startade El Sueco, hästen som köptes billigt av en tjej från Nordmaling i september i fjol, och som fram tills dess knappt gått fortare än 30- ...

Av Linda-li - 19 oktober 2010 18:07

Två dagars inskolning på min nya arbetsplats avklarade, i morgon tillbaka till mitt "gamla" ställe=) Åkte in till Solänget med Nalle i dag, och han var på G! Han fick dock ta det lungt, men nån repa drog vi=)    Ludde är grymt dålig i magen, ha...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 14:56

Nu har jag hämtat Alex på busstationen, men jag fick skjutsa honom till en polare i Moliden på en gång(!)=) For ut och joggade Nalle- mannen ca 5 km i dag och han tyckte att det var skitkul att få springa på lite (och jag me'). Nu är det snart da...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 09:21


Jaha, då jobbar man hela helgen med start i kväll. Åh vad jag längtar....not. Var på återbesök på kliniken med Nalle i går och böjproven var ua, men hasen fyller lite ändå...... bara att smyga i gång honom och se vad som händer.    I går var de...

Ovido - Quiz & Flashcards