Alla inlägg den 6 augusti 2010

Av Linda-li - 6 augusti 2010 16:37

Jag har feber än, och i natt hostade jag så in i h-vete att jag knappt fick sova:(

Nalle skulle köras i dag så Matte körde in honom på Solänget och Ronny kom och körde ett jobb med honom, tack;)

Tyvärr hade han galopp- skorna på sig så fort det gick fort, han sprang och spände sig och Ronny upplevde honom alldeles för lätt fram. När dom kom in i stallet igen ser dom att han fått lodrätta sprickor vf, just där "skon går över till flärp", ganska ordentliga.......stackars Nalleman, han kan helt enkelt inte springa fort på flap- skon:( Ringde hovis på en gång och han hade haft en hel del såna fall vid snabbkörning på flapp- sko. Så fort han närmade sig 20- tempo så blev han fladdrig och galopperade, så vi får hoppas att det beror på dojan.......

På tisdag får han nya pjucks, hade helst fått på dom i dag, men det var jäkligt sjyst av hovslagaren att komma så pass tidigt fastän han har massor med jobb;)

Nu går jag tillbaka till soffan och tv:n och tycker synd om mig själv, hahaha;)

Ovido - Quiz & Flashcards