Direktlänk till inlägg 29 september 2010

Kalla nätter

Av Linda-li - 29 september 2010 08:33

Frost på marken när man går ut på morgonen, rätt så vackert faktiskt, men jag är ingen vän av kyla.... Jag tycker att vi har den tyngsta perioden framför oss nu, innan snön kommer så är det bara mörkt och man har inte hunnit vänja sig vid temperaturerna. WTF, bara att gilla läget;)

I dag startar Åsa båda Tap In- pojkarna på Dannero så man får sätta sig framför liven och heja på!

Tycker att Nalles has har fyllt aningen igen:( Men det tror väl fan de', så som han har hållit på.

Det ringde en nära bekant från huvudstaden i går som hade en ide', han var så sugen att köpa en kalasfin 4-åring som han ville att vi skulle köpa in oss på, och så skulle hästen stå och tränas här hos oss. Nu handlade det om en hel del pengar och han ville äga en rätt så hög procent själv, och visst fan blir man sugen...

Men men, delägande? Jag har lite svårt för själva konceptet, när det gäller mig själv alltså, enda fördelen är att man då kanske skulle ha råd, typ;)

Har inte bestämt oss än, men det känns inte som om jag vill.... Man vill ju "ha ut" olika saker från sitt hästägande, kanske också beroende på period i livet. Flummigt? Ja, kanske;) Jag har t ex varit småbarnsförälder hela mitt vuxna liv, p g a stor ålderskillnad på ungarna, men hästarna har jag alltid behållit som "min grej". Vissa blir bara mamma för hela slanten när dom får barn, bara fru när dom gifter sig eller nåt i den stilen, hahaha;) Inte fel alls, om det är vad man vill, men jag har behövt en slags fri-zon och hästarna och hundarna har varit en perfekt sådan! Vill inte att min egen "skithäst" kommer i skymundan heller, blir nog lätt så kanske när tiden tryter och någon annan är inblandad och pushar på?

På tal om nåt helt annat så har Alex beställt ett riktigt tatuerings- set, så nu jävlar kanske man får sin egen gaddare i familjen! Är han lika duktig med nål på hud som han är med penna på papper så ska han få köra lite på mig, jag är ju nästan jämt sugen på nån ny tattoo;)

Ha nu en trevlig dag i solen, gärna på Dannero travbana;)

    

 
 
Ingen bild

Linda calissendorff

29 september 2010 11:27

Förstå verkligen ni är sugen som fan på den hästen!! Med den stammen och de tiderna så kommer den dominera här uppe säger bara GO FOR IT!Men vet ju samtidigt hur lite tid ni ha över nu med bara en häst att träna... Ni får fundera och överväga!;-) men fränt vore de med en sån topp stammad häst!:-D

Linda-li

29 september 2010 12:09

Haha, ja men tänk om man hade stålarna att handla den själv;) Tror ändå att jag skiter i det hela, även om man är lite sugen.....;)

 
sofia

sofia

29 september 2010 17:17

Har också varit sugen ibland på detta med delägande men då mest för att man kan dela "det skojjiga" med om jag säger så. Dela med och motgång hahaha det lät väl fint?! ;0)

Men samtidigt har jag också hästarna för att få "tystnaden" och det fungerar lite som rena huvudet från allt.........

Förstår om du har sugen om du har en toppenchans på fin häst=)

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

Linda-li

29 september 2010 17:52

Då man i princip bara haft hästar som gjort sitt (eller inte) på banan, för ett par tusen, så blir man sugen på någon kapabel pålle, det hjälps inte;) Men det är mkt runt omkring som spelar in också, vi är intresserade av ett liv utanför stallet i nuläget också;)

 
Ingen bild

Jeanette

29 september 2010 22:19

Följ magkänslan, då brukar det bli rätt. Själv har jag kommit fram till att när jag känner osäkerhet inför ett köp (brukar oftast vara skor det gäller :-)) så avstår jag. Det funkar fint för mig.

Linda-li

29 september 2010 23:29

Hahaha, ja det är inget jag går omkring och bekymrar mig så där jättemycket över direkt....;)

 
Annica

Annica

30 september 2010 13:57

Frost... Här oxå... Brr...
Jag håller med dig att vi går den jobbigaste årstiden till mötes... Visst är det härligt med snö, att få ut och rida i en massa snö en solig dag, härligt =) Men kylan... Den gillar jag inte och häromdagen hörde jag att den här vintern ska bli den kallaste någonsin =(
Kram

http://djurenpalandet.bloggagratis.se

Linda-li

30 september 2010 17:31

Jo, men månaderna fram till att snön kommer är allra värst....:(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda-li - 27 oktober 2010 08:55

 Mannen kommer hem från jobbet en dag och ser frugan sitta och kolla på ett matlagningsprogram. Han skrattar och frågar:- Varför kollar du på matlagningsprogram när du ändå inte kan laga mat? Hon svarar:- Vadå då.. Du kollar ju på porrfilm!   Det...

Av Linda-li - 24 oktober 2010 08:59


V75 från Bergsåker i går, och jag som är lite krasslig hade några timmars underhållning på tv:n=) I DD-1 startade El Sueco, hästen som köptes billigt av en tjej från Nordmaling i september i fjol, och som fram tills dess knappt gått fortare än 30- ...

Av Linda-li - 19 oktober 2010 18:07

Två dagars inskolning på min nya arbetsplats avklarade, i morgon tillbaka till mitt "gamla" ställe=) Åkte in till Solänget med Nalle i dag, och han var på G! Han fick dock ta det lungt, men nån repa drog vi=)    Ludde är grymt dålig i magen, ha...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 14:56

Nu har jag hämtat Alex på busstationen, men jag fick skjutsa honom till en polare i Moliden på en gång(!)=) For ut och joggade Nalle- mannen ca 5 km i dag och han tyckte att det var skitkul att få springa på lite (och jag me'). Nu är det snart da...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 09:21


Jaha, då jobbar man hela helgen med start i kväll. Åh vad jag längtar....not. Var på återbesök på kliniken med Nalle i går och böjproven var ua, men hasen fyller lite ändå...... bara att smyga i gång honom och se vad som händer.    I går var de...

Ovido - Quiz & Flashcards