Alla inlägg den 24 september 2010

Av Linda-li - 24 september 2010 07:22

Ledig och ingen Nalle att köra........ han är svullen i en has och behandlad för det. Även framknäna fick sig en dos, även om han bara hade markeringar där och inte var det minsta böjöm........ veterinären tyckte att vi skulle göra det i förebyggande med tanke på hans tidigare problem i framknäna... och jag ser pengarna rulla i väg, och Matte tycker att det är sista gången som vi lägger en spänn på Nalle hos "doktorn". "En skithäst som varit trasig större delen av sitt liv, vi lägger ner honom i fall det här inte fungerar", sa han. Det värsta är att han har rätt, att köpa jävligt billig häst är i slutändan jävligt dyrt:(  Iof så är ju hasen något helt nytt, kanske har problemen där kommit av något slags trauma, men markeringar i framknäna efter två lopp? Man skulle ha slagit en plåt på det värsta framknät, höger, då hade man ju fått ett svar i fall det är lönt att hålla på överhuvudtaget..... Fan va jag hatar att vara fattig:( Och hur i hela friden kan jag vara det, jag som jobbar i hemtjänsten? *host*

Var in på STC och plockade bort anmälningarna till loppen som jag anmält till tidigare, jävligt trist. Kan väl med stor säkerhet säga att det är färdigloppat för i år, minst:( Och är det så att hästen inte kan hålla sig hyffsat fräsch i sin kropp så är det inte rätt att hålla på överhuvudtaget. 

När båda ungarna har egen ekonomi så ska jag köpa mig en lite dyrare, icke renoveringsobjekt, travhäst med rena papper från veterinären, det har jag redan planerat för länge sen, hahahaha;) Det är sant.

Bortser vi från själva sporten trav så har jag faktiskt min drömhäst nu, jag älskar honom;)

 

Ovido - Quiz & Flashcards