Direktlänk till inlägg 1 september 2010

Förlossningar

Av Linda-li - 1 september 2010 23:29

Kikade på ett tv- program, "Unga mödrar", fram och tillbaka tidigare i kväll, precis när en av de där unga mammorna skulle föda..... fy fan, jag fick t o m gåshud....är sååå glad att jag gjort bort barnafödande för länge sen! Iof den enda fördelen med att inte vara ung längre, typ, men glad är jag likt förbannat;)

Nä, känner man sig sugen på att styra barnvagn och saknar barnbarn att styra, då kan man göra som min lillebror Andre' och hans sambo Ann, man köper en hundvagn och skjutsar vovven! Inte helt ovanligt i större städer, gissar jag;)

  

Tro nu inte att Douglas (vovven heter så men kallas Dogge Doggelito) inte får den motion han behöver, för det får han, men han har nyss genomgått en operation i ett bakben och får inte promenera på ett tag;) Klart att lille Dogge ska ha frisk luft ändå, eller hur? Måste bara berätta att min bror är ordentlig pälsdjursallergiker, kan inte ens hälsa på inne hos mig en kort stund, men de kinesiska nakenhundarna går bra! Härligt för en allergisk djurvän att ändå kunna ha hund;) Visst e' han gullig?

 
 
Ingen bild

Linda

2 september 2010 08:24

Ha ha underbart söt är han!:-) coolt med en hundvagn för de små liven när de inte kan gå! Jag med är glad att man ens fick till ett barn de tkr ju inte de roligaste att föda fram dom men de var klart värt de ändå,men nu vet man ju vad man ger sig in på så blir nog bara 1 för oss!;-)

Linda-li

2 september 2010 09:04

Själv skulle jag inte heller kunna tänka mig ett liv utan ungar, men förlossningarna glömmer jag aldrig....;)

 
Ingen bild

sofia

2 september 2010 10:16

Hundvagn det har jag aldrig sett förr:)

Linda-li

2 september 2010 10:46

Inte så vanligt, men den har nog funnits länge;)

 
Annica

Annica

3 september 2010 21:19

Åhhh, vad ni skriver om barnafödande...
Tänk på att jag inte har fött något barn ännu men kanske gör någon gång i framtiden ;-)
Skämt åsido... Söööt voffe =)
Kram

http://djurenpalandet.bloggagratis.se

Linda-li

4 september 2010 09:03

Ja, men tänk så här Annica, om du föder barn någon gång och blivit proppad av skräckhistorier, så kan det ju bara bli bättre i verkligheten;) Tror man däremot att det är en baggis, då får man en otrevlig överraskning.....;)
Men, vi är väl skapta för det sägs det....hahaha;) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda-li - 27 oktober 2010 08:55

 Mannen kommer hem från jobbet en dag och ser frugan sitta och kolla på ett matlagningsprogram. Han skrattar och frågar:- Varför kollar du på matlagningsprogram när du ändå inte kan laga mat? Hon svarar:- Vadå då.. Du kollar ju på porrfilm!   Det...

Av Linda-li - 24 oktober 2010 08:59


V75 från Bergsåker i går, och jag som är lite krasslig hade några timmars underhållning på tv:n=) I DD-1 startade El Sueco, hästen som köptes billigt av en tjej från Nordmaling i september i fjol, och som fram tills dess knappt gått fortare än 30- ...

Av Linda-li - 19 oktober 2010 18:07

Två dagars inskolning på min nya arbetsplats avklarade, i morgon tillbaka till mitt "gamla" ställe=) Åkte in till Solänget med Nalle i dag, och han var på G! Han fick dock ta det lungt, men nån repa drog vi=)    Ludde är grymt dålig i magen, ha...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 14:56

Nu har jag hämtat Alex på busstationen, men jag fick skjutsa honom till en polare i Moliden på en gång(!)=) For ut och joggade Nalle- mannen ca 5 km i dag och han tyckte att det var skitkul att få springa på lite (och jag me'). Nu är det snart da...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 09:21


Jaha, då jobbar man hela helgen med start i kväll. Åh vad jag längtar....not. Var på återbesök på kliniken med Nalle i går och böjproven var ua, men hasen fyller lite ändå...... bara att smyga i gång honom och se vad som händer.    I går var de...

Ovido - Quiz & Flashcards