Direktlänk till inlägg 2 juli 2010

Hallojsan i kojsan:)

Av Linda-li - 2 juli 2010 22:39

Denna underbart soliga dag börjar nu lida mot sitt slut, och jag hade sett fram emot en skön tv- kväll i ensamhet då alla andra tvåbenta i familjen är på annat håll, men va fan är det för skit på tv? Jo, jag vet att det brukar vara sämre så här på sommaren men det är ju fredag!!

Nalle har joggats i gång, och vore det inte för att jag blivit så fet så hade jag ridit in honom också, men det får vänta tills han är helt okej i ryggen;) Mötte grannen medan han höll på att slå hö i dag när jag var ute med Nalle, och ni som har / haft hästar som är fordonsrädda förstår hur härligt jag tycker att det är med en häst som inte får ett spel p g a t ex en traktor........underbart! Jag är så förtjust i denna häst, och har varit från första stund, det är en sån otroligt härlig känsla:)

Söta, knubbiga Bigge- bus ska väl smygas i gång snart också, känns i ärlighetens namn mest jobbigt men häst- stackarn måste röras på!

Vi har fortfarande inte skaffat ett nytt hjul till ponny- vagnen, så Tilda har bara tömkörts fortfarande........ väl förberedd iaf  :) Hon har blivit skrittad uppsutten några gånger också och då har hon faktiskt skött sig  . Kan också säga att jag tycker att greenguarden är skit, så något roligare kunde jag gjort för pengarna:( Sitter illa och skaver, tycker jag, så hon är utan tillsammans med Lady i den betade hagen i stället. Hade varit roligt i fall ponny-tjejerna också hade kunnat gå i storhagen med häst-killarna, men det är nog bara att glömma.

Linda ska skaffa starthäst och jag hoppas nu att dom får tag i en fin och fräsch penga- plockare, för helvete!! Såja, nu måste jag ut med mina rätt så nyligen badade vovvar då dom drack en hel del ur sjön också:) 

 
 
sofia

sofia

3 juli 2010 05:56

Vad kul att du trivs med Nalle:))
Hmpf ja man kan hålla sig för skratt för vad som är på tv´n en Fredag en sak som man säkert vet är att det oftast är nåt bra på Tv Söndag kväll kl 21 så man får vara uppe (läs somnar i reklamen):(

Njut av fina sommardagar, själv ska jag åka på jobbet denna Lördagsmorgon. Ha en bra dag:)

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Marinette

4 juli 2010 23:00

Vad roligt att du fortfarande är lika nöjd med gubben. Och ännu roligare att du SKA;) rida in honom... Funkar killarna bra ihop i storhagen?

 
Ingen bild

linda-li

5 juli 2010 00:25

Nalle är en helt underbar individ;) Ja, jag ska rida in honom, antingen när han är helt bra i ryggen eller om jag går ner några kilo........haha;) Grabbarna trivs hyffsat tillsammans, Nalle rules så det är ganska lungt men inte så mycket kli dom emellan;)

 
Ingen bild

Marinette

6 juli 2010 00:35

Haha... bara att se vem som är först då. Du eller Nalle ;p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda-li - 27 oktober 2010 08:55

 Mannen kommer hem från jobbet en dag och ser frugan sitta och kolla på ett matlagningsprogram. Han skrattar och frågar:- Varför kollar du på matlagningsprogram när du ändå inte kan laga mat? Hon svarar:- Vadå då.. Du kollar ju på porrfilm!   Det...

Av Linda-li - 24 oktober 2010 08:59


V75 från Bergsåker i går, och jag som är lite krasslig hade några timmars underhållning på tv:n=) I DD-1 startade El Sueco, hästen som köptes billigt av en tjej från Nordmaling i september i fjol, och som fram tills dess knappt gått fortare än 30- ...

Av Linda-li - 19 oktober 2010 18:07

Två dagars inskolning på min nya arbetsplats avklarade, i morgon tillbaka till mitt "gamla" ställe=) Åkte in till Solänget med Nalle i dag, och han var på G! Han fick dock ta det lungt, men nån repa drog vi=)    Ludde är grymt dålig i magen, ha...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 14:56

Nu har jag hämtat Alex på busstationen, men jag fick skjutsa honom till en polare i Moliden på en gång(!)=) For ut och joggade Nalle- mannen ca 5 km i dag och han tyckte att det var skitkul att få springa på lite (och jag me'). Nu är det snart da...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 09:21


Jaha, då jobbar man hela helgen med start i kväll. Åh vad jag längtar....not. Var på återbesök på kliniken med Nalle i går och böjproven var ua, men hasen fyller lite ändå...... bara att smyga i gång honom och se vad som händer.    I går var de...

Ovido - Quiz & Flashcards