Alla inlägg den 14 juli 2010

Av Linda-li - 14 juli 2010 11:08

Har bara en liten fundering.............

Om jag hade varit man och skadat snoppen på jobbet, hade jag fått skade- stånd då?  

Av Linda-li - 14 juli 2010 10:23

Att tre veckor ska gå så fort? Tur att jag börjar med en kort- vecka för att värma upp mig, med start i kväll. Missar Solängets V64 tävlingar, bara det suger.

Värmen håller i sig, och jag som tidigare varit en soldyrkare på jakt efter en nice solbränna, orkar inte med solen längre........kanske har jag blivit för inspirerad av alla vampyr- filmer jag sett.......;)

Hästarna lider i solen, bland brems och annat sattyg som flyger omkring och gör skada, vissa dagar har jag tagit in dom ett par timmar mitt över dagen och dom har verkligen uppskattat det.

Tog med mig Nalle till Åsa i måndags- kväll, lånade en av hennes vagnar och körde på hennes träningsslinga, shit vilket paradis! Längs en sträcka så kör man bredvid Mo- älven, alldeles fridfullt och vackert;) Dit skulle man kunna flytta alla dagar i veckan;) Hästen tyckte också att det var grymt härligt, det märktes, han var extra pigg och glad. Han hade huvudet aningen mer åt vänster och bär aningen mer med vb än hb när man kör i friskt motionstempo, men inte så mycket att man behöver hänga på någon hjälputrustning. Han har nog inte styrkan att bära sig riktigt rakt, för han rätar sig om man brassar på. Vava Boko är en underbar häst, kan inte sägas för många gånger, jag älskar honom!


Ovido - Quiz & Flashcards