Alla inlägg den 29 juli 2010

Av Linda-li - 29 juli 2010 11:42

I går, onsdag, åkte vi in till Solänget och körde lite intervaller med Nalle- balle. Jag körde sex stycken i 35- fart, någon gick väl i 30- fart, och han kändes jättefin men lite bekväm(!), ingen stress alls och svansen i vädret;) Lovely;)

Dannero hade eftermiddagstävlingar och jag tog en semesterdag då jag hade turen att snälla Eivor jobbade åt mig;) Vi åkte ner och fick en varm och skön dag på travet. Åsa hade Powell och Cashen till start, den förstnämnde blev tvåa och den sistnämnde blev femma, efter finfina insatser! Dagens prestation stog en Umeåhäst för, Dead Wood! Hästen vann lätt med många längder på fina tiden 12.9 ak, och gjorde en rekordsänkning med 1.8 sekunder, med spänst kvar och huvan fortfarande oryckt! Jag råkar veta vad han betalat för pållen också, och han har gjort en kanon- affär, så mycket kan jag säga. Jag lyfter på hatten;) Det blir väl riks- toto för den hästen nu, gissar jag, och jag säger bara STORT GRATTIS!

Den tropiska värmen har återvänt, luftfuktigheten är hur hög som helst, och jag svettas som en klimakteriekossa så fort jag gör något.......kanske är jag i klimakteriet? Vem vet, jag har varit tidig med allt annat i livet;)  

Ovido - Quiz & Flashcards