Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Linda-li - 9 mars 2009 18:03

Tjo ho, vad jag är glad idag! Rune kändes som sitt gamla jag idag, och drog sig inte åt något håll utan ville bara framåt! Man blev ju smått orolig då han utan synbar anledning betett sig som jag tidigare beskrivit. Oavsett om Rune är dålig som tävlingshäst eller inte så är han en fröjd att träna när han är "sitt rätta jag"! Jag känner mig grymt otillfredsställd när det inte funkar som det ska, är nog rätt svår att leva med då också, kanske... Jag älskar att träna häst, jag mår helt enkelt inte bra när jag inte får det att stämma.

Har tränat lite platsläggning med Lova idag, och hon var riktigt duktig, med tanke på att hon inte begrep ett skvatt när hon kom till oss.

Har förresten köpt ett kanon-snyggt täcke med hals åt Rune som han fick inviga idag. Nu är det bara att hoppas att han inte biter sönder det...

Har svårt att hålla vikten nere på Rune, så snart tänkte jag att det skulle vara dags att börja intervalla. Han får mängdtränas en kort period till med tanke på hur knövlig han varit, törs inte köra fort riktigt än, ifall det är en muskelbristning eller dylikt som har spökat. Fortsättning följer, bye bye!

Ovido - Quiz & Flashcards