Direktlänk till inlägg 28 juni 2009

Livet går vidare.....

Av Linda-li - 28 juni 2009 17:00

Alla som känner mig vet att jag har svårt för att gråta, de senaste dagarna har jag haft svårt för att låta bli.. På Magnus begravning blev det ännu tydligare vilken tragedi det är att han inte finns längre. Min syster är otröstlig och jag känner mig otillräcklig... Att se hennes och hans föräldrars sorg gjorde så ont att det knappt går att beskriva. På kistan stog en stor förstoring av honom och det kändes så overkligt att den unge snygge killen på bilden var densamme som låg i kistan, på samma gång har inget känts verkligare när sorgen bland oss som satt där var så stor. Alexandra, som åkte med oss till Ö-vik, har nu åkt vidare till Grekland i dag. Hon har syskon och pappa där så jag önskar att de tar väl hand om henne, då de inte känner henne så väl...och du syrran, oroa dig inte för katterna, dom har det bra här!

Några rader om hästarna, som jag trodde att jag tappat intresset för.....

Kung Rune är min nu, tack Sten! Ja, jag blev ju tvärless på allt vad hästar hette ett tag då jag tyckte allt slit inte gett någon utdelning... och det har det ju inte heller....MEN jag inser nu att intresset för hästarna inte alls svalnat, jag var nog bara rädd att mista Rune nu ifall han inte tävlar i trav något mer. Jag är helt enkelt inte typen som klarar av att byta ut hästar bara så där, Jiggens död tog hårt på krafterna fastän han hade så uppenbara rörelsestörningar att det måste ha varit något "fel" på honom som ingen hittade. Rune Brun har ju blivit en väldigt speciell häst för mig dessutom, med tanke på hur förändrad han blivit sen han kom. Vi har trivts med varandra och våra egenheter, helt enkelt... Man är på tok för blödig för sporten egentligen, inte ens Birger kändes ju kul när man gick och grubblade på vad som skulle hända Rune. Nä, ska man satsa stenhårt på trav ska man vara mer som Linda i Bjästa! Hon har sagt till mig flera gånger att hon nästan blir rädd för sig själv då hon är tvärtom mig i sina känslor, hon känner inte så för någon häst att hon har svårt att sälja eller slakta. De hästar hon har sköter hon medan de funkar för ändamålet, gör de inte det så åker dom! Helrätt om man ska satsa på trav! Det är sportens baksida och man ska vara av rätt "virke" ifall man ska klara av det.

Hur har då Rune det för dagen? Jo, han får äntligen vara häst på riktigt då vi har släppt i hop honom med Birger och Lady. Hittills funkar det bra, och Rune som inte är van att gå med någon annan häst i hagen ser ut att stortrivas! Kanske får han upp lusten att springa med andra hästar, vem vet? 

 
 
Ingen bild

Linda C

28 juni 2009 18:15

N fick d mig att låta grym! *s* Klart jag känner för dom men inte så att jag bara MÅSTE ha kvar dom trots de inte fyller mina krav :0) Sen är de därför jag har så många att lägga ner min tid på att de blir liksom ingen som är jätte speciell utan alla är de på sitt vis men man kan ju inte klona sig själv tyvärr även om man önskar ibland!
Klart du ska prova Rune igen nu har du inget att förlora,nu slipper du dela med dig av pengarna så nu har du råd att hålla han fräsch i mellan starterna i så fall ;0)

Jobbigt som bara den på begravningar allra helst då de är unga människor man måste släppa i från sig...Hoppas hon kommer kunna koppla av i Grekland de kommer hon behöva för att orka med den närmaste tiden för den är jobbig, men de finns ett slut då de känns lite lättare men som sagt! Men de kan känns oändligt lång borta just när man är upp i en sorg.... Kämpa på Alexandra!

Roligt de funka ihop alla i hagen de måste vara super härligt! *ler*

 
Ingen bild

Linda-li

29 juni 2009 12:13

Vadå grym, du har ju sagt så? Grym är man när man inte tar bra hand om sina djur, men det gör ju du och det är ju huvudsaken! Jag tycker inte att du är grym för fem öre. Angående Rune, vilka pengar*ler*? Han måste ju lyckas springa in några korvören isf, och det är ju det som är tveksamt.....

 
Ingen bild

Linda C

29 juni 2009 13:43

Ja klart han måste ju vilja springa först men jag tycker du ska prova igen nu när han fällt pälsen som han ska! :0) Börjar han dricka dåligt igen så vet du ju att de inte berodde på de i af utan de är stressen som spöka! Kom igen nu och prova!

 
Ingen bild

Johanna

29 juni 2009 18:39

Du ska inte känna dig grym Linda C, du försöker ju mer än en och två ggr mer än dom flesta innan du "släpper" en häst. Du behandlar ju inte hästarna som maskiner bara för att du är bättre än oss andra på att inse att hästarna faktiskt kan ha det bättre på ett annat ställe.

 
Ingen bild

Linda-li

30 juni 2009 11:00

Nä men hej Johanna, kikar du in här fortfarande? Absolut är det så att vissa aldrig "släpper" hästarna fastän de skulle ha det bättre på annan plats, känner ju några såna, visst? Det ironiska i hela kråksvängen är att folk som har kvar sina djur "för länge" är oftast de som sköter och bryr sig om dem minst.....Själv klarar jag att sälja/slakta när det är tid för det, fastän det är jobbigt. Mitt stora dilemma är att, i detta fall Rune, betyder mer än sporten och det är lite jobbigt då jag är jäkligt travintresserad, är inte så intresserad av något annat på hästsidan...

 
Ingen bild

Johanna

30 juni 2009 11:47

Jo, tyvärr har man ju bevittnat fall där det har fått gå ALLDELES för långt...

 
Ingen bild

Linda-li

30 juni 2009 12:43

Har en känsla av att jag vet vad du snackar om....

 
Ingen bild

Linda C

30 juni 2009 22:33

Jo men nu kan du ju ha kvar Rune och vill du träna i gång han eller inte bestämmer du ju själv å slipper all press!
Sen ha du ju Bigge att träna i gång och Rune kan ju vara en bra sparring partner åt honom! :0)

 
Ingen bild

Linda-li

30 juni 2009 23:16

Ja, nu är det ju så här med Rune att han måste tränas höst/vinter/vår oavsett om han ska tävla eller inte, annars blir han ju som bekant odräglig och äter upp alla täcken... Har dock ett likartat problem som du, 2 hästar-en kusk....dvs jag, så vem ska köra sparringpartnern? Ska dra in kungen på banan någon dag hur som helst, tänkte jag!

 
Ingen bild

Linda C

30 juni 2009 23:28

Då ringer du mig om du ska in med The King! :0)
SÅ vi kan köra i lag! ;0)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda-li - 27 oktober 2010 08:55

 Mannen kommer hem från jobbet en dag och ser frugan sitta och kolla på ett matlagningsprogram. Han skrattar och frågar:- Varför kollar du på matlagningsprogram när du ändå inte kan laga mat? Hon svarar:- Vadå då.. Du kollar ju på porrfilm!   Det...

Av Linda-li - 24 oktober 2010 08:59


V75 från Bergsåker i går, och jag som är lite krasslig hade några timmars underhållning på tv:n=) I DD-1 startade El Sueco, hästen som köptes billigt av en tjej från Nordmaling i september i fjol, och som fram tills dess knappt gått fortare än 30- ...

Av Linda-li - 19 oktober 2010 18:07

Två dagars inskolning på min nya arbetsplats avklarade, i morgon tillbaka till mitt "gamla" ställe=) Åkte in till Solänget med Nalle i dag, och han var på G! Han fick dock ta det lungt, men nån repa drog vi=)    Ludde är grymt dålig i magen, ha...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 14:56

Nu har jag hämtat Alex på busstationen, men jag fick skjutsa honom till en polare i Moliden på en gång(!)=) For ut och joggade Nalle- mannen ca 5 km i dag och han tyckte att det var skitkul att få springa på lite (och jag me'). Nu är det snart da...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 09:21


Jaha, då jobbar man hela helgen med start i kväll. Åh vad jag längtar....not. Var på återbesök på kliniken med Nalle i går och böjproven var ua, men hasen fyller lite ändå...... bara att smyga i gång honom och se vad som händer.    I går var de...

Ovido - Quiz & Flashcards