Direktlänk till inlägg 7 juni 2009

Var tog värmen vägen?

Av Linda-li - 7 juni 2009 21:10

Här har det varit en händelserik tid, både roliga och extremt tråkiga saker har passerat. Min systers sambo avled tragiskt hemma, bredvid henne i sängen... Jag tänker på dig hela tiden, syrran, och jag är så enormt ledsen för din skull då jag vet hur mycket du och Magnus betydde för varandra. Det är så tragiskt när så unga människor går bort, överhuvudtaget, men extra hemskt känns det förståss när det är någon i ens närhet. Efter en kanon-rolig helg nere i Stockholm med trevligt sällskap på Elitloppet så kom detta som en bomb, och det känns helt plötsligt överflödigt med nöjen och fest... Man minns och associerar det med sina egna upplevelser, i mitt fall då jag hittade pappa död i hallen på julaftonsförmiddagen, 55 år gammal. Då jag är halvsyster med mina syskon var jag således min pappas enda nära anhörig eftersom han levde ensam i sin lilla lägenhet i Bjästa. De sista åren kom han alltid till mig för att fira högtider och han var alltid morgonpigg och punktlig. Just därför åkte jag ner till honom när han inte dök upp i tid, och då låg han där. Eftersom det var jul så behagade inte likbilen att dyka upp förrän efter fem timmar, så jag hann ju ta ett långt farväl om man säger så. Jag minns att det var så tyst i lägenheten under den tiden att väggklockans tickande framstod som oväsen. Har alltid tyckt att det var så roligt med så unga föräldrar, men det är inte någon garanti för att tiden tillsammans ska bli lång. Det här var ju julen -05 så det har ju gått ett par år, och det är väl inte samma sak som att vakna med sin sambo död i sängen, men jag kan förstå en del av din smärta och jag önskar att jag skulle kunna säga att den snart går över. Jag älskar dig, Alexandra, måste bara säga det genom skrift också!

 
 
Ingen bild

Linda C

8 juni 2009 19:22

Ja huga jag har oxå tänkt på henne trots jag knappt träffat henne är så har man själv oxå varit med om samma chockerande sak med min pappa... Det som är hemskt att de även drabba så unga männsikor som är yngre än en själv man ser ju sig sj'lv om odödlig på nått vis... Så som du skrev ta vara på varandra å man ska berätta vad sina med människor vad de betyder för en, för man vet aldrig en dag kan de vara för sent & då får man ångest över att aldrig sagt nått :0/

 
Ingen bild

Therese

12 juni 2009 10:21

Usch, vad hemskt :(
Det är jobbigt när det kommer så plötsligt och oväntat. Man är helt oförberedd.
Min sambos pappa dog plötsligt och oväntat förra hösten. 57 år.
Helt frisk och pigg, trodde vi.
Men han hade en tickande bomb i bröstet.
Stora kroppspulsådern sprack.
Jag förstår att ni har en jobbig tid framöver.
Ta hand om varandra!
Kram/Therese

 
Ingen bild

syrran

14 juni 2009 03:10

Ja han var mitt allt på jorden och iall evighetmen evigheten varade bara tre år. min dotter har ju flyttat hemifrån och nu ska jag få bli mormor oxå..Detsamma lillsyrran!Och det hjälper faktiskt att ha någon som tänker på sig,ibland räcker det mer än bra.JAG ÄLSKAR ER ALLA,även lilla Joline som ännu inte fötts.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda-li - 27 oktober 2010 08:55

 Mannen kommer hem från jobbet en dag och ser frugan sitta och kolla på ett matlagningsprogram. Han skrattar och frågar:- Varför kollar du på matlagningsprogram när du ändå inte kan laga mat? Hon svarar:- Vadå då.. Du kollar ju på porrfilm!   Det...

Av Linda-li - 24 oktober 2010 08:59


V75 från Bergsåker i går, och jag som är lite krasslig hade några timmars underhållning på tv:n=) I DD-1 startade El Sueco, hästen som köptes billigt av en tjej från Nordmaling i september i fjol, och som fram tills dess knappt gått fortare än 30- ...

Av Linda-li - 19 oktober 2010 18:07

Två dagars inskolning på min nya arbetsplats avklarade, i morgon tillbaka till mitt "gamla" ställe=) Åkte in till Solänget med Nalle i dag, och han var på G! Han fick dock ta det lungt, men nån repa drog vi=)    Ludde är grymt dålig i magen, ha...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 14:56

Nu har jag hämtat Alex på busstationen, men jag fick skjutsa honom till en polare i Moliden på en gång(!)=) For ut och joggade Nalle- mannen ca 5 km i dag och han tyckte att det var skitkul att få springa på lite (och jag me'). Nu är det snart da...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 09:21


Jaha, då jobbar man hela helgen med start i kväll. Åh vad jag längtar....not. Var på återbesök på kliniken med Nalle i går och böjproven var ua, men hasen fyller lite ändå...... bara att smyga i gång honom och se vad som händer.    I går var de...

Ovido - Quiz & Flashcards