Alla inlägg under februari 2009

Av Linda-li - 13 februari 2009 17:47

Om jag någon gång ser en leende joggare så ska jag överväga saken!

Av Linda-li - 13 februari 2009 17:08

Rune fick komma ut och skritta framför vagnen en timme idag, vägen var alldeles knölig pga dålig skottning efter all snö som fallit. Vi ringde Krister och lejde honom att skotta träningsvägen med plogbilen nu i kväll så medan vi satt och åt så blev träningsvägen lika fin som E4:an!

Ska snart åka på affären och köpa en massa slisk att trycka i mig framför tv:n, är ledig i kväll. Skönt. Funderar på att titta på Åsas hästar på Atg Live, så slipper jag vänta på tv-sändningen, kanske är det någon bra film i kväll.. Ja,ja, what ever, nu hoppas jag att det ska bli betydligt varmare ute så man slipper frysa häcken av sig när man är ute med lilla hjärtat(stora Rune)...

Av Linda-li - 12 februari 2009 09:31

- 26 grader i Billsta! Fy fan, säger jag bara. Det var meningen att Rune skulle köras i dag, men jag ställer in.....fryser ju ihjäl. Måste åka på jobbet redan vid halv två idag, och kommer som vanligt inte hem förrän tidigast halv elva, så det finns ingen möjlighet att komma sig ut senare heller ifall temperaturen mot förmodan skulle stiga. Hoppas att det snart blir mildare ute, hela vintern har ju haft rejäla köldknäppar, iaf lokalt.

Åsa startar både Mayday Photo och Spokesman på Bergsåker på fredag. Jag ska hålla tummarna för att du får lite fickpengar till Thailand, Åsa!

Linda hade en tråkigare dag igår och jag är så ledsen för hennes skull. Hilda, hennes ögonsten, var hos PH vet igår och hennes framknän krånglar så att det bestämdes att hon nu blir ridhäst/avelsmärr. Trist som bara den, för tidigt!

  

Av Linda-li - 10 februari 2009 16:19

5 hemligheter hur man får ett förhållande att fungera;

1. Det är viktigt att hitta en man som hjälper till i hushållet, lagar mat, diskar, städar och har ett bra jobb.

2. Det är viktigt att hitta en man som får dig att skratta.

3. Det är viktigt att hitta en man du kan lita på och som inte ljuger.

4. Det är viktigt att hitta en man som är bra i sängen och älskar att ha sex med dig.

5. Det är också viktigt att dessa fyra män inte känner varandra.

Av Linda-li - 10 februari 2009 14:05

Ja, nog har vi fått en riktig vinter i år! Var ute och plumsade i snön med Rune när solen stod som högst, och då kändes det faktiskt riktigt "varmt" och skönt! Termometern visade ju -17 grader i morse och då gruvade jag mig för att överhuvudtaget gå ut, men när solen värmer mitt på dagen känns det ju otroligt behagligt. Tyckte att Rune var aningen S-formad idag, huvudet lite åt höger och rumpan aningen åt vänster, kanske känns det lite i "bärande musklerna" sen sist han fick luffsa på oskottad väg. Ska massera honom lite i kväll, tänkte jag.

Har fortfarande ont i halsen och flåsar som en gris så fort jag anstränger mig det minsta, måste ha ett värdelöst immunförsvar.

Sådana här dagar påminns man om våren, härligt, hoppas att det inte blir så in i h-vete kallt nu framöver!

Av Linda-li - 8 februari 2009 13:19

Har varit ute med Rune i snö-ovädret och det var en jäkla tur att jag var utrustad med slalomglasögon, för annars hade jag inte sett något! Enorma mängder snö faller och yr omkring, så i år kan man fan inte klaga på snö-brist! Har jätteont i halsen och en jäkla rethosta så jag var utrustad med skoterluva också, såg nog ut som en alien. Vi struntade i att skotta träningsvägen först, så att jag skulle hinna köra innan jag börjar jobba, så det blev ett lungt styrkepass idag. R.B tyckte att det var lite jobbigt att luffsa i all nysnö så han blev lite lat mot slutet, han föredrar att kunna brassa på och det gick ju inte i dag. Han tycker inte om när det blåser snö i ansiktet på honom så han sprang och krökte på halsen som självaste Jaggen (Jaq du bellouet)! Mäktigt!

Hundarna hade jätteroligt i djupsnön och ligger nu däckade!

Av Linda-li - 7 februari 2009 14:50

Det blir allt vanligare att kvinnor väljer att leva singelliv. Och det är väl inte så konstigt, för om man bara vill ha ca 20 cm korv är det väl jäkligt onödigt att få med en hel gris?

Av Linda-li - 6 februari 2009 10:47

Följer med förtvivlan ortstidningens rapporter om den USA-importerade hunden som smitit från sitt nya hem och som inte verkar gå att fånga. Skygg, hungrig och stressad är han nu inne på sin tredje dag i "frihet". Han har gått i genom isen vid sundet Vårby/ Bonäset och lyckats tagit sig upp själv, i denna kyla... Tveksamt om han överlever, iså fall måste de lyckas fånga honom nu! En grävlingsfälla med mat finns utsatt och försök att "locka fram" honom med annan hund har också provats, men inget har hittills gett resultat. Idag ska en veterinär försöka skjuta honom med bedövningspil, ifall de får se honom och det finns läge.. Hoppas att någon med en tik i höglöpen kan ställa upp och "lämna doftspår" åt honom, då borde han ju söka sig dit, tycker man. Hoppas för guds skull nu att han kommer till rätta.

Ovido - Quiz & Flashcards