Alla inlägg den 17 februari 2009

Av Linda-li - 17 februari 2009 14:41

-27.8 grader stod det på vår termometer i morse...fy fan, vad less jag är på kylan. Jag vill ha värme nu! På morgonen så brukar vi 6 (som mest) rådjur som står och äter maten som hästarna lämnat eller från rundbalen. När den förste hästen (dvs Rune) leds ut så brukar de avlägsna sig, men i dag har dom varit här även på dagen. Dom fryser väl, stackarna. Det ser lite roligt ut när man tittar ut genom fönstret och ser ner mot hagarna då det traskar omkring både hästar och rådjur där. Otroligt söta djur, men har hört att de är riktiga parasitbärare...hoppas att det inte är något som kan "gå över" på hästarna.

Nu ska jag snart gå ut och ge alla djuren sin middag och jag skänker också en tanke till Linda som ska rida lektion utomhus idag. Brrr, jag lider med dig...hoppas att det går kanon så att du lyckas härda ut, min vän!

Ovido - Quiz & Flashcards