Alla inlägg under augusti 2008

Av Linda-li - 3 augusti 2008 10:31

Idag körde jag ett styrketräningspass i sandbacken med Rune, som var lite lat i dag. 6 repor i 2-minuters tempo blev det och det kändes lagom då underlaget är sugande. Då jag är jätterädd efter alla björn-rapporter så sjöng jag "mors lilla olle" hela tiden för att hålla "nallarna" borta. Ett gäng motionärer dök upp bakom några träd och tittade på mig som om de sett ett ufo...

Rune känns jättefin nu och vi har börjat kika på passande "proppar". Helst av allt vill jag slippa ta ut honom i P21-loppen men chansen att komma med i ett vanligt lopp på 56 poäng är ju liten...


Av Linda-li - 2 augusti 2008 09:54

Kanonväder och fina hästar! Superlight, den lille krigaren, var ju på plats och imponerade. Utanför V75-spelet fanns några Solängets-tränare att gratulera! Grattis Arne till segern med Olex Logoj och Grattis Katrin till segern med Don Jetson! Måste självklart också gratulera Katrin till fjärde placeringen med Zac Seabrook på V75!! Fina hästar och ett bra tränarjobb!!

Jag har också varit och tittat på Lindas nya kallblod, en riktigt snygg 3-års valack, som jag självklart hoppas ska bli en stjärna så att Linda får utdelning för sitt slit!

Avslutningsvis vill jag också önska mig själv och min familj lycka till efter all tid vi lägger ner!

Av Linda-li - 1 augusti 2008 22:48

Idag har Rune fått skritta med tryckvagnen och löshoppat litegrann istället för det tänkta backjobbet. Det har åskat och dundrat om vartannat och det känns inte kul att vara i backen mitt ibland alla höga träd då. Hoppas att det blir stabilt och fint väder i morgon på V75!

Rune var lite stressad idag, kanske var det vädret, då han aldrig stressar på hemmaplan längre.

Rune är en riktig snygging när han kröker på nacken och blåser, han ser ut som en hingst med klass!

Han har utstrålning och när hans kiropraktiker Monica såg honom första gången sa hon; - Den här har tjänat en hel del pengar va?

Exteriört sett är det ju hans framställ som förstör för honom, och ska man vara petig så har han inte dom raka haser man önskar, men faktum är att hästen travar jättefint. Tjänar inte Rune mer pengar så är det för att hans huvud är "bränt" eller att han skulle gå sönder, för han känns superfin i träningen nu.

Ovido - Quiz & Flashcards