Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Linda-li - 7 maj 2009 11:25

Jag säger alltid till filmproducenter att jag gärna springer omkring spritt språngande naken om min motspelare springer runt med snoppen dinglande. / Michelle Pheiffer

Av Linda-li - 7 maj 2009 09:53

Hello! Skriver numera ner allt berörande hästarna i en stall- dagbok så jag glömmer lätt bloggen. I alla fulla fall så var det ett jäkla skitväder både måndag och tisdag så vi åkte till Solänget först på onsdag morgon för att köra intervaller med Kung Rune. Och rakbanan var skit....igen!! Lös och en massa sten (!) på... Så det blev intervall-körning på ovalen istället. Ganska bra rent mentalt för Rune, som lätt spänner sig på rundbanan och ibland blir lite nervig där. Nu skötte han sig perfekt! Låg fint i handen och var allmänt lugn och avslappnad. Däremot så hängde han en aning på vänster töm emellanåt...inte bra.

På Mattes jobb arbetar också en man som heter Martin, en "travgubbe" med rätt så fina hästar i "bagaget", en milionär faktiskt. Han hade frågat varför i all sin dar Linda-li (alltså jag) lägger ned så mycket krut på gamle Rune? Han ansåg att det krävs ett mirakel för att Rune ska springa fortare än vad han gör, då hästen genom sin hela "travkarriär" rört sig i stort sett i samma fart... Kanske gör han sitt bästa, men är helt enkelt inte bra nog...

Ja, Martin, jag tar absolut inte illa upp då du kanske har rätt men jag gillar Rune, på ett mycket speciellt sätt. Naturligtvis måste jag ha i tankarna att Kungen kanske skulle göra sig mest rätt som "ridtravare" men jag vill inte lägga ner nu, inte än i alla fall. Vi har kul när vi tränar, Rune och jag, och jag hoppas av hela mitt hjärta att han ska kunna tävla i år också.

Birger, den lille räkan, klev av sig en sko någonstans i geggan så för honom blev det inget igår som det var tänkt.

Off topic, men jag måste bara nämna vilken falskhet och feghet det finns bland oss människor. Satt och läste i en massa bloggar och chattar (msn m.m.) häromdagen och häpnade över hur folk skriver till varandra, inte minst ibland kommentarerna... Det "kramas", "fnissas" och "gullas" bland människor som jag vet inte har så fina saker sagda om varandra.. Lite äcklande, tycker jag! Visst, gemene man snackar nog lite skit, men en bra regel är att inte säga mer än vad man vågar säga rakt i ansiktet på folk, tycker jag. De falskaste och fegaste verkar av någon ofarklarlig anledning alltid "klara sig" , och ses som genomgulliga....?  Frågar du människor vad de uppskattar mest hos andra människor blir svaret ofta ärlighet. Konstigt, kan tyckas ibland, då väldigt få verkar klara av ärlighet, såväl "avsändare" som "mottagare". Jag tycker att man kan vara trevlig mot folk, om man känner så, utan att vara "limande" och inställsam! What ever, det var bara en parantes som jag ägnat lite tankar kring...

Stöd gärna de utsatta kvinnorna i Afrika, som stympas, våldtas och ibland dödas! Läste en artikel om deras öde och blev illamående, och jävligt tacksam över att vara svensk! Ska ta reda på mer om organisationen som försöker att hjälpa dessa utsatta kvinnor och på nåt sätt stödja den! Överhuvudtaget borde kvinnor uppskatta kvinnor mer, då skulle världen bli lite vackrare.

Ovido - Quiz & Flashcards