Direktlänk till inlägg 15 oktober 2009

Snart dags att kolla vad kudden gör....:)

Av Linda-li - 15 oktober 2009 21:08

I dag har pållarna fått sina vaccinationssprutor, för A2 och stelkramp, och än en gång har hästarna kostat en slantGlad! Rune ville inte alls ta sprutan utan protesterade en aning......va oväntatFörvånad......inte....:) Kanske "brås" han på sin fega matte som inte heller vill ta sprutor. "Mr Hallå vadå", dvs Birger,fattade nog inget utan ville mest bli bjuden på nåt gott av veterinären. Tji fick han. Bigges sår läker fint nu och han är så gott som haltfri så nu finns snart inga ursäkter; hästkräket måste tränas!

Var på hundträff i dag också....eller vad man ska kalla det då det var jag och en till....

Sjukdomar och föräldramöten var orsakerna tydligen?! Konstigt system att man dyker upp, eller inte, utan att meddela, men det är så de har valt att ha det. Lillian, som faktiskt var där med sin vovve, sa att inget förutom "träff" hade stått i mailet och det var ju synd då det faktiskt var träning det handlade om för en gång skull.... Kanske hade folk varit mindre upptagna i fall de varit införstådda med att "träffen" skulle innehålla mer än bara promenad eller umgänge? Hur som helst så tränade jag och Lilian då vi ändå tagit oss in till stanSkrikandes. Jag undrar hur mycket tid och engagemang folk verkligen lägger ner på sina hundar? Det är jäkligt enkelt att säga att man har en problemhund utan att först se på sig själv med ärlig blick.....

Våra vovvar var iaf skitduktiga så vi får vara nöjda ändå. Lillian har ju Lovas valp, och han har sin mammas mjuka sätt. Han heter Zorro och har nyss blivit 1 år:) Både hunden och hans matte tycktes uppskatta övningarna och lovade att fortsätta träna på dom hemmavid, då det ganska snabbt märktes att dom funkade jättebra för lille Zorro. Jag hade lite dåligt samvete över arbetsnarkomanen Ludde som blev lite ledsen på ögat när han inte fick följa i kväll, så han fick några korvbitar när vi kom hem, bara för att han är så sötKyss. Hm, är jag en fjortis eller?

Har nyss sett "Mammas pojkar" på tv, shit också, ännu en såpa att följa.......jag har lite av ett missbruksproblem när det gäller sånt......inte bara sånt tyvärr, utan det gäller ju som bekant även tobak och allt man kan äta. Måste ta tag i mig själv så jag slipper att vara slav under en massa skit, men inte idag! Inte i morgon heller:) Nä, nu vill hästkrakarna in så det är väl bara att pallra sig ut! Bye

 
 
Ingen bild

Linda Calissendorff

16 oktober 2009 14:52

Jag erkänner jag är värdelös på träna mina hundar men så lyssna de inte så bra heller å som du säger de är ju inte deras fel... ;0)

 
Ingen bild

Linda-li

17 oktober 2009 10:22

Ja, så är det ju bara:) Det är väl samma med hästar, håller man inte på med dom är det väl ingen större vits att ha dom.....för allas skull:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda-li - 27 oktober 2010 08:55

 Mannen kommer hem från jobbet en dag och ser frugan sitta och kolla på ett matlagningsprogram. Han skrattar och frågar:- Varför kollar du på matlagningsprogram när du ändå inte kan laga mat? Hon svarar:- Vadå då.. Du kollar ju på porrfilm!   Det...

Av Linda-li - 24 oktober 2010 08:59


V75 från Bergsåker i går, och jag som är lite krasslig hade några timmars underhållning på tv:n=) I DD-1 startade El Sueco, hästen som köptes billigt av en tjej från Nordmaling i september i fjol, och som fram tills dess knappt gått fortare än 30- ...

Av Linda-li - 19 oktober 2010 18:07

Två dagars inskolning på min nya arbetsplats avklarade, i morgon tillbaka till mitt "gamla" ställe=) Åkte in till Solänget med Nalle i dag, och han var på G! Han fick dock ta det lungt, men nån repa drog vi=)    Ludde är grymt dålig i magen, ha...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 14:56

Nu har jag hämtat Alex på busstationen, men jag fick skjutsa honom till en polare i Moliden på en gång(!)=) For ut och joggade Nalle- mannen ca 5 km i dag och han tyckte att det var skitkul att få springa på lite (och jag me'). Nu är det snart da...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 09:21


Jaha, då jobbar man hela helgen med start i kväll. Åh vad jag längtar....not. Var på återbesök på kliniken med Nalle i går och böjproven var ua, men hasen fyller lite ändå...... bara att smyga i gång honom och se vad som händer.    I går var de...

Ovido - Quiz & Flashcards