Direktlänk till inlägg 11 oktober 2009

Söndag

Av Linda-li - 11 oktober 2009 10:44

Nu är helgen snart till ända.....kallt som attan i morse, -6 grader, och man vet att det bara är börjanObestämd. Idol-gänget har blivit en mindre, Karolina fick lämna, och det gör mig absolut ingenting!! Måste säga att Tove är en riktig talang, men jag är tveksam om det skulle bli en artist som jag skulle gå och köpa en platta av......nä. Duktig är hon hur som helst!

Bigge-Bus, dvs Birger Jarl, mår mycket bättre nu och tog sig t o m ett litet race i hagen i morseFörvånad. Han är fortfarande lite halt och tjock i benet, men det är stor skillnad mot för i förrgår! Såret varar och kleggar än, så det är bara att fortsätta att tvätta, va kul......not.

I dag skulle Tina komma förbi en sväng, så då får man ju hålla bebis en stund, för det kan ju vara mysigt just en stundSkrattande.

Hade tänkt att åka ner till Mallan och gå ut där en sväng, hon skulle hämta ett vedlass också, så vi får se när det passar. Kanske vill T-röd hänga med till Mallan Ballan? Vi får se.

Lova, den frusna lilla hunden, har fått ett täcke som vi invigde i morse, hästarna tyckte dock att jycken såg mycket suspekt ut i rött & svart och blåste och grejade........vem påstod att hästar var smarta djur? Fina...ja, men smarta.......nja. Till veckan måste jag vaccinera pållarna så nu är jag i valet och kvalet, ska jag slänga ut pengar på att vaccinera Rune? Han kanske aldrig lämnar gården för ett ögonblick ens?


 
 
MammaTessan

MammaTessan

11 oktober 2009 11:50

Va bra att du klär på hunden =)
Ramzes har oxå en "jacka". Han fich den förra vintern och jag garva så jag vek mig dubbelt när jag tog på den första gången. Han såg så kul ut =D

http://tjn.blogg.se

 
Ingen bild

sj

12 oktober 2009 08:40

Hej du Glade!
Vilken tur att du har repat dej nu från sjukdomen du hade 5 juli, de va då en himla lång tid den satt i ;) Kul att du startat upp bloggen igen iallafall! Bara för kännedom så är min favorit Kalle, han vinner bara han håller sig till låtar som passar hans röst!!

 
Ingen bild

Linda Calissendorff

12 oktober 2009 16:12

Haha tur hon är större än de där små hundarna så slipper du bära henne i handväskan *ler* =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda-li - 27 oktober 2010 08:55

 Mannen kommer hem från jobbet en dag och ser frugan sitta och kolla på ett matlagningsprogram. Han skrattar och frågar:- Varför kollar du på matlagningsprogram när du ändå inte kan laga mat? Hon svarar:- Vadå då.. Du kollar ju på porrfilm!   Det...

Av Linda-li - 24 oktober 2010 08:59


V75 från Bergsåker i går, och jag som är lite krasslig hade några timmars underhållning på tv:n=) I DD-1 startade El Sueco, hästen som köptes billigt av en tjej från Nordmaling i september i fjol, och som fram tills dess knappt gått fortare än 30- ...

Av Linda-li - 19 oktober 2010 18:07

Två dagars inskolning på min nya arbetsplats avklarade, i morgon tillbaka till mitt "gamla" ställe=) Åkte in till Solänget med Nalle i dag, och han var på G! Han fick dock ta det lungt, men nån repa drog vi=)    Ludde är grymt dålig i magen, ha...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 14:56

Nu har jag hämtat Alex på busstationen, men jag fick skjutsa honom till en polare i Moliden på en gång(!)=) For ut och joggade Nalle- mannen ca 5 km i dag och han tyckte att det var skitkul att få springa på lite (och jag me'). Nu är det snart da...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 09:21


Jaha, då jobbar man hela helgen med start i kväll. Åh vad jag längtar....not. Var på återbesök på kliniken med Nalle i går och böjproven var ua, men hasen fyller lite ändå...... bara att smyga i gång honom och se vad som händer.    I går var de...

Ovido - Quiz & Flashcards