Alla inlägg under december 2008

Av Linda-li - 20 december 2008 00:24

Av Linda-li - 6 december 2008 15:44

Hej, nu var det ett tag sen sist jag var här... Börjar att tappa intresset för det här med hästar och trav, speciellt när det inte går att träna ordentligt. Känner mig som en riktig gnäll-kärring mot vädergudarna, men va fan är detta för vintrar? Lade ju som bekant inte på några snösulor sist Pelle var här och skodde, innan han drog på långsemester till Thailand! Jag är jätteglad att det faktiskt kommit snö i år, tro inget annat, men jag har aldrig varit med om att hästarna får värre styltor än nu... Dom blir ju 20 cm högre i manken... I morse for Matte ut och skottade träningsslingan och det var -2 grader vilket ju brukar vara perfekta förhållanden så jag selade ut Jiggen, förväntansfull över att kunna trava på i det sköna vintervädret! Efter 500 meter var hästen typ 175 cm i manken istället för sina vanligtvis blygsamma 155 cm... Ok, tänkte jag, jag får trava utav helvete så att han springer ur dom där jäkla styltorna! Häststackarn travade, med sin taskiga kondition, som en dåre men det hjälpte inte! Ett under att han inte vrickade sig på sina platåskor... Hur är det möjligt när det är nyskottat och minusgrader? Upplever att luftfuktigheten är hög fastän det är vinter, skumt! Jag plockade inte ut Rune i dag, men han utförde "högre skolor" i hagen när jag passerade med Jiggen. Sen gnäggade han åt mig när jag gick förbi med grimskaftet i handen, träningsnarkomanen. Enligt smhi ska det bli kallare i morgon så man får göra ett nytt försök då.

Var och tittade på Åsas nya häst igår och han var jättefin! En liten rackare, speciellt om man jämför med hennes övriga som är stora allihop. Storleken har dock inte (alltid) någon betydelse då denne lille häst tjänat en bra bit över 600 000:-

Lev väl nu alla hästtokar!

Ovido - Quiz & Flashcards