Direktlänk till inlägg 31 december 2008

Nyårsafton...

Av Linda-li - 31 december 2008 13:37

Nu var det dags för alla skotträdda djur att må jättedåligt igen...jättetråkigt. Här i byn brukar folk vara ganska aktiva när det gäller raketer och skit, tyvärr. Om dom kunde hålla sig till att avfyra vid tolvslaget då? Nä, här smäller det i tid och otid, så hästarna kommer att ställas in snart och hundarna ska få en rejäl motionsrunda.

Hoppas att alla djuren klarar detta nyårsfirande utan framtida blesyrer, Rune och Lady är "raket-rädda" och Ludde och katten Victor brukar slita ont. Tacka vet jag ufo-ballonger, vackert och ljudlöst!

Ps; Jiggen gick rakt och fint i vagnen igår, igen??!! Fattar ingenting..D.s.

Vi hörs nästa år!

 
 
Ingen bild

Linda C

31 december 2008 17:06

Önskar dig ett GOTT NYTT TRAVÅR! :0) De förtjänar vi verkligen nästa år!

 
Ingen bild

Kung Rune

31 december 2008 23:03

Jag önskar dig detsamma! Fan, va vi förtjänar det!! Kloka ord av oss!

 
Ingen bild

Johanna

7 januari 2009 23:14

Alltså Rune Brun. Det är ta mej fan det bästa namn jag vet. Jag kan bara inte släppa det. Heelt otroligt.

 
Ingen bild

Johanna

7 januari 2009 23:17

Jag tycker oxå ni förtjänar ett bra travår 2009. Sällan får man väl träffa såna seriösa travtjejer. Eller travfolk överhuvudtaget. Som lyssnar på sina hästar och försöker göra allt i sin makt för att få dom att funka så bra som möjligt. Och ger dom fler chanser att bli bra. Hatten av för er!!!

 
Ingen bild

Kung Rune

8 januari 2009 07:14

Man tackar och bockar! Tycker också att Rune Brun är ett superfräsigt namn och eftersom han är en häst så blir han nog inte mobbad heller! Tyvärr räcker det inte att vara seriös, man måste ha ett bra och hållbart material också, vilket vi nog inte har....Men du om någon ska väl ha en stjärna för tålmodighet, hade inte Ture både KS och bockhov som yngre, och du har honom kvar och kämpar på! Jag lyfter min hatt för dig!

 
Ingen bild

Kung Rune

8 januari 2009 07:19

Känner bara helt spontant hur jäkla roligt det skulle vara med en "häst-fest" till sommaren, vet att vi snackat om det förut men det blev aldrig av.. Alltså, "häst-ägarefest" menar jag, en full Rune Brun vet jag inte om jag skulle klara av....

 
Ingen bild

Johanna

10 januari 2009 09:17

Jodå Ture har ju dom flesta fel.. KS, bockhov och shivering... Men man vill ju inte riktigt ge upp i allafall. Det vore ju jättekul med hästägarfest kommer gärna om man är bjuden ;)

 
Ingen bild

Kung Rune

10 januari 2009 10:15

Självklart är du välkommen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda-li - 27 oktober 2010 08:55

 Mannen kommer hem från jobbet en dag och ser frugan sitta och kolla på ett matlagningsprogram. Han skrattar och frågar:- Varför kollar du på matlagningsprogram när du ändå inte kan laga mat? Hon svarar:- Vadå då.. Du kollar ju på porrfilm!   Det...

Av Linda-li - 24 oktober 2010 08:59


V75 från Bergsåker i går, och jag som är lite krasslig hade några timmars underhållning på tv:n=) I DD-1 startade El Sueco, hästen som köptes billigt av en tjej från Nordmaling i september i fjol, och som fram tills dess knappt gått fortare än 30- ...

Av Linda-li - 19 oktober 2010 18:07

Två dagars inskolning på min nya arbetsplats avklarade, i morgon tillbaka till mitt "gamla" ställe=) Åkte in till Solänget med Nalle i dag, och han var på G! Han fick dock ta det lungt, men nån repa drog vi=)    Ludde är grymt dålig i magen, ha...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 14:56

Nu har jag hämtat Alex på busstationen, men jag fick skjutsa honom till en polare i Moliden på en gång(!)=) For ut och joggade Nalle- mannen ca 5 km i dag och han tyckte att det var skitkul att få springa på lite (och jag me'). Nu är det snart da...

Av Linda-li - 15 oktober 2010 09:21


Jaha, då jobbar man hela helgen med start i kväll. Åh vad jag längtar....not. Var på återbesök på kliniken med Nalle i går och böjproven var ua, men hasen fyller lite ändå...... bara att smyga i gång honom och se vad som händer.    I går var de...

Ovido - Quiz & Flashcards