Alla inlägg den 20 november 2008

Av Linda-li - 20 november 2008 09:06

I går hade jag hoppats att kunna köra på lite men snön som kommit räcker inte till, det ät fortfarande stenhårt, knöligt och ojämnt...

En annan sak att glädjas åt är att medan jag var på jobbet igår så gick det en lastbil ett flertal gånger hem till oss, laddad med pinnmo! Matte ska anlägga en rakbana på 800 meter hemma på åkern och i botten ska det alltså ligga pinnmo och till våren ska stenmjöl/sand köras ovanpå. Vi har haft som en "bilväg" längs åkern ner mot sjön och det är alltså där banan ska läggas då det är en perfekt sluttning där. Jag hoppas på att få till underlaget så pass bra att man utan problem ska kunna köra riktiga tempojobb där, fan bara att allt ska kosta så mycket, men å andra sidan slipper man alla bilturer in till Solänget (där jag ofta har varit jäkligt upprörd över rakbanans skick).

Tiffany Evans slutade tvåa igår på en stenhård bana, hade vunnit ifall hon inte tappat traven en aning på upploppet. Grattis Tina till andra placeringen!

Nu ska jag åka iväg och köpa lite hästfoder! See you

Ovido - Quiz & Flashcards