Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av Linda-li - 6 oktober 2010 11:22

I kväll börjar min favoritsåpa på tv, "Bonde söker fru", och jag missar det...:( Måste kika på tv4 play i natt!

I dag är det trav på Dannero och Åsa har häst till start, jag hoppas som alltid att det ska kanon!=)

Det blåser utav h- vete ute och har gjort så i 3 dygn ungefär, är det något jag hatar så är det blåsväder....

Vi velar fram och tillbaka angående ytterligare en häst, kul med en riktigt kapabel pålle för en gång skull, men svårt med delägare skulle jag tro...... Sen är det ju det här med tiden, skulle man ha haft dygnen med dubbla antal timmar vore det ju enklare, men jobb, barn, läxor och vänner är annat man inte vill försumma;)

Nä, att ha och träna häst ska vara ett härligt avbrott i alla måsten, det får inte bli ett måste. Självklart ställer man ju krav på sig själv där också och gör mer än vad man i bland orkar, men jag tror att ni fattar vad jag menar=) Det blir faktiskt ett lite ensamt liv när man är i stallet själv med hästen när ickeintresserade umgås på annat håll. Nu vill jag inte ha det på annat sätt heller, jag är inte typen som skulle passa att ha uppstallat på t ex Solänget, som till stor del varkar vara en fritidsgård för vuxna=) Jag säger absolut inte att det är fel på något sätt, men det skulle inte passa mig. Sen har man ju hört en hel del skitprat om människor där, som man sen ser snacka med skitpratarna helt ovetandes och det skrattas från båda hållen.....inte min stil! Är det något som jag absolut gillar med mig själv så är det min ickemissunsamhet, att jag aldrig säger mer om en människa än vad jag skulle säga rätt ut till den människan och att jag faktiskt har ett så pass värdefullt och intressant liv att jag slipper bry mig och klanka ner på andra, eller skratta bakom någons rygg. Get a life (ta åt er ni som vill=).

Ha nu en skön höstdag alla härliga straighta, härliga flator och härliga bögar!!=)

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards